اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگاران باسابقه کردستان از دریافت هدیه رئیس جمهور محروم شدند

نارضایتی خبرنگاران کردستان از لیست اسامی دریافت هدیه ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: همگام با سراسر کشور لیست هدایای رئیس جمهوری به خبرنگاران کردستان نیز صادر شد که به دلیل حذف بسیاری از خبرنگاران باسابقه در این لیست در چند روز اخیر شاهد نارضایتی فراوانی از سوی اصحاب رسانه استان هستیم.

نارضایتی خبرنگاران کردستان از لیست اسامی دریافت هدیه ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان یکی از استان‌های مهم کشور به شمار آمده و به دلیل ویژگی‌های فرهنگی، قومی، مذهبی و منابع خدادادی همواره مورد طمع دشمنان ایران اسلامی بوده‌ است.

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در سفر پرخیر و برکتشان به این استان در سال 88، کردستان را به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر و مردمانی ایثارگر و وفادار به ارزش‌ها و آرمان‌های والای نظام مقدس اسلامی نام بردند و از مسئولان نظام خواستند که توجه ویژه‌ای به این استان توانمند داشته‌ باشند.

حوزه فرهنگ و هنر از شاخص‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌ها بوده و بدون توجه به بسترهای فرهنگی در جامعه نمی‌توان در راستای بالندگی و تحقق دیگر حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گام برداشت.

در این میان نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیار پر رنگ بوده و بدون در نظر گرفتن جایگاه این قشر خدوم نمی‌توان دغدغه مردم و مسئولان برای پیشبرد سریع امور و رفع مشکلات و موانع جامعه را برطرف کرد.

به دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌‌های متعدد فرهنگی، قومی و مذهبی همواره استان کردستان در خط مقدم مقابله با هجمه‌های دشمنان نظام اسلامی بوده و در این مسیر نیز روزنامه‌نگاران و خبرنگاران کردستانی با جمعیت حدود 70 نفری خویش به عنوان افسران خدوم حوزه جنگ نرم در برابر این تهدیدات به صورت شبانه روز و به دور از هر گونه خستگی و سستی عرض اندام کرده و می‌کنند.

متأسفانه علی‌رغم هجمه‌های گوناگون رسانه‌ها و گروه‌های ضدانقلاب علیه اصحاب رسانه کردستان و عدم انتقادپذیری برخی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شاهد حرکتی ناآگاهانه و ضدفرهنگی در چند روز اخیر علیه خبرنگاران استان بودیم که نه تنها موجب رنجش خاطر این قشر خدوم در استان شد بلکه دل بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر استان را نیز به رنج آورد.

براساس وعده‌های رئیس جمهور برای تعلق هدایایی به خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور به مناسبت روز خبرنگار سال گذشته، در چند روز اخیر همگام با سایر استان‌های کشور لیستی 61 نفره از سوی نهاد ریاست جمهوری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ارسال شد که از این تعداد بیش از 40 درصد را افراد غیر خبرنگار تشکیل داده و اسامی افرادی که حضور در عرصه رسانه ندارند، مشاهده می‌شود.

این در حالی است که بر اساس مصاحبه‌ای که از سوی مدیر خانه مطبوعات استان کردستان در تعدادی از خبرگزاری‌های استان منتشر شده ‌است خانه مطبوعات استان نارضایتی خود را از این حرکت نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده و از دریافت لیست هدایا خودداری کرده است.

متأسفانه اسامی بیش از 20 نفر از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران باسابقه استان کردستان در این لیست وجود نداشته و این درحالی است که افرادی که اسامی آنان حذف شده‌ است در سال‌های گذشته از هدایای رئیس جمهوری بهره‌مند بوده و در طول فعالیت رسانه‌ای خویش در مجموع بیش از صدها هزار اثر خبری را در روزنامه‌های سراسری، هفته‌نامه‌های محلی و خبرگزاری‌ها بازتاب داده و همواره با راهکار‌های سازنده خویش در چندین دهه فعالیتشان یاری‌رسان مردم و مسئولان بوده‌اند و نباید انتقاد از عملکرد دولت و یا اعمال سلیقه برخی از مسئولان پایتخت‌نشین موجب ضایع شدن حق این افراد شود.

گفتنی است، بر اساس استناد بی‌مورد نهاد ریاست جمهوری در خصوص ثبت‌نام و تکمیل مشخصات افراد در سامانه ثبت فعالیت‌های خبرنگاران وزارت ارشاد نیز باید گفت که بیشتر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باسابقه استان که از لیست نهاد ریاست جمهوری حذف شده‌اند دارای پرونده مجازی بوده و به جرأت‌ می‌توان گفت که پرونده آنان از بسیاری از افراد تأیید شده نیز فعال‌تر است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول