اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عبدالحسینی:

مشکل فرهنگ، وجود کاسب‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به مشکلات بودجه‌ای در بخش فرهنگی کشور، وجود کاسب‌های فرهنگی را از اصلی‌ترین مشکلات این بخش ذکر کرد.

مشکل فرهنگ، وجود کاسب‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، بهرام عبدالحسینی با حضور در بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی کشور در ابرکوه با بیان اینکه این مؤسسه مایه مباهات استان یزد است، اظهار داشت: با وجود اعتقادی که به کمک به مؤسسات قرآنی داریم، بودجه‌های ناچیز فرهنگی مشکل‌ساز است و مقداری از همین بودجه نیز با وجود کاسب‌های فرهنگی حیف و میل می‌شود که باید برای تصحیح تخصیص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اقدام کرد.

وی افزود: با اختصاص بودجه فرهنگی 950 میلیون تومانی به اداره‌کل ارشاد اسلامی استان یزد، حدود یک میلیارد و نیم تومان تقاضای کمک داریم.

* نگاه شما به آموزش قرآن بی‌نظیر است

عبدالحسینی که برای نخستین بار از بنیاد قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه بازدید می‌کرد، افزود: تاکنون در سطح کشور چنین مؤسسه‌ای را ندیده‌ام که به این زیبایی مردم را به فراگیری قرآن تشویق کند و ساختمان زیبا و تجهیزاتی درخور کارهای قرآنی شاخصه اصلی این بنیاد در کشور است و نگاه شما به ترویج قرآن در مکانی مناسب و در شأن قرآن آموزان باید سرلوحه فعالیت‌های قرآنی در کشور باشد.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم وزیری و فعالیت‌های وی در احیای مسجد جامع یزد بیان کرد: نقش فعالان بنیاد امیرالمؤمنین(ع) ابرکوه نیز نقشی ماندگار است و میزان فعالیت دست‌اندرکاران آن برابر با فعالیت چندین مدیرکل است.

* بنیاد قرآن در تاریخ ابرکوه به ثبت رسید

عبدالحسینی با یادآوری اینکه همیشه و در دوران مدیریت خود در صدا و سیما نیز گفته‌ام که این سازمان نمی‌تواند مردم را دیندار کند، افزود: کار اصلی برعهده چنین مؤسسات و مساجدی است و رسانه‌ها در این میان نقش مکمل دارند، اما متأسفانه دیده می‌شود که در بحث دیندار کردن مردم فقط به رسانه‌ها بسنده شده و نقش این‌گونه مؤسسات در این امر بزرگ کم‌رنگ جلوه داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این بنیاد برای همیشه در تاریخ ابرکوه به ثبت رسیده است، افزود: امیدوارم که این مؤسسه قرآنی بتواند شعبه‌های متعددی در سطح استان یزد و کشور دایر کند.

عبدالحسینی با اشاره به وظیفه خطیری که برعهده مدیران کل گذاشته شده، افزود: برخی اوقات فکر می‌کنیم که انجام وظیفه می‌کنیم در حالی که عاقبت خود را نیز در قبال عدم عمل صحیح به وظایف زیر سؤال می‌بریم.

وی افزود: اصل را در کار خود، رضایت باری‌تعالی قرار دهید و مطمئن باشید که با حاکم کردن تفکر قرآنی در جامعه، خود و جامعه را بیمه کرده‌اید.

* آماده اجرای برنامه‌های استانی در این بنیاد هستیم

عبدالحسینی با اشاره به اینکه محیط مناسب، فرهنگی و معماری اسلامی این بنا می‌تواند استان یزد را در اجرای برخی از برنامه‌ها یاری دهد، عنوان کرد: آمادگی خود را برای برگزاری دوسالانه صنایع دستی و مضامین قرآنی در این مکان که دوره اول آن در مرکز استان برگزار شده است، اعلام می‌کنیم و مطمئن هستیم که با وجود نفایسی که در این جشنواره به نمایش درمی‌آید هم‌چنین محیط مساعد این بنیاد، استقبال خوبی از آن به عمل می‌آید.

*خانه دیجیتال بزرگ‌ترین مؤسسه قرآنی کشور راه‌اندازی می‌شود

وی در پاسخ به درخواست مسئول این مؤسسه قرآنی در مورد نیاز به وجود خانه دیجیتال برای استفاده مراجعه کنندگان، با این پیشنهاد موافقت کرد و قول راه‌اندازی این مرکز را در آینده نزدیک داد.

عبدالحسینی هم‌چنین در پاسخ به نیاز این بنیاد به کتاب و نرم‌افزارهای فرهنگی برای راه‌اندازی پژوهشکده قرآنی، با تأمین کتاب مورد نیاز توسط اداره‌کل ارشاد اسلامی استان یزد موافقت کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول