اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشداران استان یزد در خرانق گردهم آمدند

خبرگزاری فارس: نخستین گردهمایی بخشداران مناطق مختلف استان یزد در سال جاری در بخشداری خرانق برگزار شد.

بخشداران استان یزد در خرانق گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد در حاشیه این گردهمایی که با حضور بخشداران بخش‌های مختلف استان یزد و به میزبانی بخشداری خرانق برگزار شد، درباره مباحث عنوان شده در این مراسم اظهار داشت: از عمده‌ترین مباحث این گردهمایی، نصب برنامه "سیلبک" در همه بخشداری‌ها به منظور ساماندهی مسائل و امور مالی دهیاری‌ها در سال جاری بود.

محمدحسین امامی با اشاره به نقش شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در ایجاد رونق اقتصادی در روستاها اضافه کرد: این شرکت‌ها به عنوان بازوهای اجرایی در حوزه‌های اشتغال‌زایی و عمران و آبادانی روستاها محسوب می‌شوند و تلاش ما توانمند ساختن هر چه بیش‌تر این حوزه در سال جاری است.

وی ادامه داد: ساماندهی امور استخدامی نیروهای در حال خدمت در دهیاری‌ها، تدوین برنامه پنج ساله دهیاری‌ها، پی‌گیری نصب کدپستی در روستاها و ارسال بودجه سال 91 توسط بخشداران از دیگر مباحث مطرح شده در این گردهمایی بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری یزد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه بودجه بخشداری‌ها از چه محلی تأمین می‌شود، گفت: عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی در سطح استان اخذ می‌شود با توجه به جمعیت و وسعت مناطق مختلف بین بخشداری‌ها توزیع می‌شود.

امامی بهره‌مندی از منابع ملی را نیز از جمله منابع مالی بخشداری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: جذب منابع محلی از دیگر محل‌های درآمد بخشداری‌هاست که به تلاش دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بستگی دارد.

فرماندار اردکان نیز در این گردهمایی با معرفی بخشی از ظرفیت‌های بخش خرانق در حوزه‌های گردشگری و اقتصادی، به استقرار معادن مختلف در این منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه حتی یک ریال هم از درآمد هنگفت این معادن به جیب بخشداری‌ها سرازیر نمی‌شود و این در حالی است که کامیون‌های حامل مواد معدنی به طور شبانه‌روزی در محورهای روستایی در حال رفت آمد هستند.

احمد کمالی افزود: این کامیون‌ها به علت عدم رعایت حداکثر وزن بار و سرعت غیرمجاز علاوه بر ایجاد خطر برای خودروهای سبک که بیش‌تر از افراد محلی هستند، سالانه خسارات سنگینی به جاده‌ها وارد می‌کنند.

وی پیشنهاد کرد: صاحبان صنایع با ایجاد باسکول در محل معدن و ارائه قبض باسکول به رانندگان از حمل بار سنگین و اضافی توسط کامیون‌ها جلوگیری کنند.

در این گردهمایی بخشداران مناطق مختلف استان یزد از روستاهای هامانه و درند از توابع بخش خرانق اردکان بازدید کردند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول