اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان وکیل مصری را به دلیل انتقاد از رژیم سعودی بازداشت کرد

خبرگزاری فارس: سازمان امنیت و اطلاعات رژیم سعودی یک وکیل مصری را به محض ورود به فرودگاه جده برای ادای مناسک حج به اتهام انتقاد از پادشاه سعودی و حکومت این کشور بازداشت کرد.

عربستان وکیل مصری را به دلیل انتقاد از رژیم سعودی بازداشت کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جزیره العربیة، "احمد الجیزاوی"، وکلی مصری که پیش از این به بازداشت ده‌ها شهروند مصری در عربستان انتقاد کرده بود، به محض ورود به فرودگاه جده برای ادای مناسک عمره توسط سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سعودی بازداشت شد.

"شاهنده الجیزاوی"، همسر این وکیل مصری که در این سفر وی را همراهی می‌کرد، در این‌باره گفت که بامداد سه شنبه پس از ورود به فرودگاه جده همسرش توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

وی در ادامه افزود: پس از ورود به عربستان متوجه شدیم که رژیم سعودی همسرش را به صورت غیابی به یک سال زندان و 20 ضربه شلاق محکوم کرده است.

الجیزاوی گفت که همسرش وکالت پرونده چند شهروند مصری که در عربستان به دلایل مختلف بازداشت بودند، را برعهده داشت و چند هفته قبل در گفت‌وگو با یک شبکه ماهواره‌ای از ملک عبد الله، پادشاه عربستان و رژیم حاکم بر این کشور انتقاد کرد.

همسر این وکیل مصری ضمن اظهار بی‌اطلاعی از سرنوشت همسرش گفت: مجبور شده به همراه کاروان‌های مصری و بدون همسرش برای ادای مناسک حج عمره به مدینه برود.

وی افزود: همسرش پرونده اتباع مصری در بازداشت در عربستان را پیگیری می‌کرد که شمار آنها بسیار زیاد است و اخیرا هم در شکوائیه‌ای علیه رژیم عربستان سعودی خواستار تحویل این اتباع مصری در بازداشت شده بود.

از سوی دیگر "اسعد هیکل"، عضو کمیته آزادی‌ها در اتحادیه وکلای مصر با اشاره به دریافت شکایتی مبنی بر بازداشت الجیزاوی در عربستان گفت: این پرونده در چارچوب منافع عالی و روابط مصر و عربستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول