اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی گذرا به اتفاقات پیرامون تیم فوتبال مس رفسنجان‌

مس رفسنجان در هر مسابقه یک امتیاز کسب کرده است

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال مس رفسنجان با معجزه فوتبالی در مسابقات لیگ دست اول فوتبال کشور ماند و دروازه‌بان بوشهری مانع سقوط مس شد.

مس رفسنجان در هر مسابقه یک امتیاز کسب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور ‌نیز مانند مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر برای مردم استان کرمان و به ویژه مردم شهرستان رفسنجان از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار بود.

شاگردان اکبر زبردست که در این فصل از مسابقات نتوانسته بودند گوشه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌های مس رفسنجان تیم مدعی لیگ یکی چند سال اخیر فوتبال کشور در عرصه مسابقات جام حذفی را به نمایش بگذارند، همچون سایر تیم‌های فوتبال با برند "مس" حال و روز خوشی را نداشت ‌و به گفته سرمربی‌اش تنها احتمال بقای 20 درصدی‌اش در لیگ دسته اول می‌رفت.

مسی‌های رفسنجان این فصل از مسابقات را با "محمودی‌نیا" معاون‌ فعلی تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان آغاز کرده بودند، حاصل تلاش این سرمربی و بازیکنان مس در این هفت مسابقه تنها یک امتیاز بود، نارنجی‌پوشان همچنین در این بین در دیداری شانه به شانه از سری مسابقات جام حذفی در برابر پرسپولیس تهران در وقت‌های اضافی شکست خوردند تا این فصل از مسابقات را با ناکامی در لیگ دسته اول و جام حذفی آغاز کرده باشند.

* تغییر و تحولات و بازگشت دوباره زبردست

با گذشت چند هفته و عدم کسب نتایج لازم، زینلی مدیر‌عامل وقت مس رفسنجان دست به تغییر سرمربی تیم می‌زند و در این بین اکبر زبردست سرمربی سال‌های اخیر مس رفسنجان بار دیگر به نیمکت این تیم باز می‌گردد تا محمودی‌نیا به عنوان دستیار در کنار وی به فعالیتش در این تیم ادامه دهد.

از هفت دیداری که وی هدایت این تیم را بر عهده داشت، تنها یک امتیاز عاید مس رفسنجان شد و با حضور اکبر زبردست مس در ابتدا چند نتیجه خوب کسب کرد تا امیدها برای بهبود شرایط این تیم زنده شود، اما گویا سال سیاه فوتبال استان کرمان‌، لیگ برتر و دسته اول را نمی‌شناسد و همه‌ تیم‌های فوتبالی این استان باید با توجه به کسب نتایج ضعیف خود هوادارانشان را جان به لب کنند تا در لیگ ماندنی شوند.

با تداوم نتایج ضعیف این باشگاه، "علی زینلی" مدیرعامل این باشگاه حکم برکناری‌اش را دریافت کرد تا "زین‌الدینی" عنوان‌دار مدیر‌عاملی باشگاهی شود که درآمدهای حاصله از معادن مشهور مس آن عامل و اساس شکل‌گیری باشگاهش هستند.

حضور این مدیر‌عامل هم در تغییر شرایط این تیم اثر آن چندانی نگذاشت تا اینکه مس رفسنجان نیز با توجه به نتایج ضعیفش در پرتگاه سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گیرد، شرایطی که اگر اتفاق افتاده بود، شاید موجبات دل‌سردی شرکت مسی‌ها برای تیم‌داری در این شهرستان را با خود به همراه داشت.

* میانگین یک امتیاز برای هر مسابقه

اما یکی از رکوردهای جالب توجه تیمی که در معرکه سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار داشت، ثبت میانگین یک امتیاز به ازای هر مسابقه در پایان فصل است.

نارنجی‌پوشان مس رفسنجان تا پایان هفته هفتم موفق به دشت یک امتیاز از 21 امتیاز ممکن مسابقات شدند و در ادامه طی 19 هفته‌ای که زبردست هدایت تیم را بر عهده گرفت، تنها  25 امتیاز جمع کردند، البته در این بین ثبت رکورد تفاضل منفی شش نیز نشان دهنده وضعیت بحرانی خط دفاع و دروازه‌بان این تیم در مسابقات این فصل بود.

* دستان سنگربان ایران‌جوان‌ مانع سقوط مس شد

مس رفسنجان در هفته ماقبل پایانی مسابقات در شهر ساری به مصاف صنعت این شهر رفت و در نهایت شکست خورد، دیگر امیدهای  بازیکنان و کادر مدیریت و فنی باشگاه به نا‌امیدی بدل شده بود و شانس اندکی از سوی آنها برای بقای تیمشان پیش‌بینی می‌شد.

در واقع نارنجی‌پوشان رفسنجانی علاوه بر غلبه بر سایپای شمال در دیدار هفته پایانی خود باید منتظر اعلام خبر شکست تیم‌های صنعت ساری و پیام مخابرات فارس دو رقیب انتهای جدولی خود برای فرار از سقوط می‌بودند تا حکم بقای آنها در لیگ دسته اول امضا شود.

رفسنجانی‌ها سایپای شمال را در شهر خود به زمین و زمان دوختند و با چهار گل این تیم را تحقیر کردند، اما این پیروزی با توجه به تساوی دو تیم ‌ایران‌جوان بوشهر و صنعت ساری مانع از سقوط رفسنجانی‌ها نمی‌شد تا اینکه ایران‌جوانی‌ها که خود آهنگ حضور در پلی‌آف مسابقات را نواخته‌اند و یکی از بخت‌های لیگ برتری شدن هستند، قفل دروازه صنعت ساری را باز می‌کنند و با این نتیجه مس در لیگ باقی می‌مانند و صنعت ساری و پیام مخابرات به لیگ دسته دوم سقوط می‌کنند.

اما این پایان ماجرا نبود و با حملاتی که بازیکنان تیم صنعت تدارک دیده‌اند داور در دقایق پایانی خطای بازیکن بوشهری را بر روی بازیکن صنعت ساری در درون محوطه جریمه اعلام می‌کند و این یعنی پنالتی و گل زدن تیم ساری به معنای خداحافظی رفسنجانی‌ها با لیگ دسته اول بود.

هیجان و اضطراب ورزشگاه بوشهر را فرا گرفته است، دروازه‌بان ایران‌جوان با اینکه تیمش با توجه به دریافت این گل باز هم راهی پلی‌آف می‌شود در تقابلی جانانه پنالتی بازیکن صنعت ساری را دفع می‌کند تا در واقع‌ او با این حرکتش مانع از سقوط مس رفسنجان به لیگ دسته دوم شود.

----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

----------------------------------

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول