اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زهک:

نهادینه کردن فریضتین راهی برای رهایی از مشکلات است

خبرگزاری فارس: فرماندار زهک گفت: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر، راهی برای برون رفت و حل مشکلات در یک جامعه است.

نهادینه کردن فریضتین راهی برای رهایی از مشکلات است

احمد دهمرده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر در سطح جامعه ما، فریضتین مهم امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود، جامعه ما از بسیاری از مشکلات رهایی پیدا می‌کند و جوامع دیگر می‌توانند جامعه ما را به عنوان الگوی خود بدانند و بر این اساس لازم است که همه در نهادینه‌کردن این امر متحد باشند و همکاری کنند.

وی افزود: انسان به دلیل اجتماعی بودن، نیاز به جمعی دارد که انیس او باشند، تا از غم‌ها و سختی‌ها رهایی یابد و استعدادهای نهفته‌اش را به فعلیت برساند، و گرنه انسانیت انسان، بی‌معنا خواهد بود.

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زهک ادامه داد: به همین دلیل زندگی انسان، شکل گروهی به خود گرفته و اجتماعات متفاوت در عین حال، شبیه به هم را به وجود آورده است و رشد و تعالی انسانها تنها در محیط و اجتماع سالم و پاک، امکان‌پذیر است، چون افراد یک اجتماع سالم، همانند اعضای یک بدن، در طریق حیات اجتماعی و سازمان دادن به زندگی صحیح انسانی سهیم و شریک هستند.

دهمرده اضافه کرد: هیچ یک از آنان نمی‌تواند خود را در قبال سودها و زیان‌های اجتماعی بی‌تفاوت دانسته و عکس‌العملی از خود نشان ندهد، اینجاست که مسئله امر به معروف و نهی از منکر (نظارت همگانی) ضرورت پیدا می‌کند و موقعیت اساسی و بنیادی آن چون خون در تمام اعضاء و جوارح انسان جریان دارد.

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است و سهل‌انگاری در این باره، بی‌رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

فرماندار زهک بیان کرد: اگر این دو وظیفه مقدس ترک شود و خوبان برای انجام آن، سینه سپر نکنند، جامعه و امت اسلامی، گرفتار مصیبت‌های دردناک جبران‌ناپذیری خواهد شد.

دهمرده تاکید کرد: بی‌توجهی به این مسئولیت اجتماعی، باعث رنگ‌ باختن معنویات و چیرگی هواهای نفسانی در فرد و جامعه می‌شود و در نتیجه، زمینه برای حاکمیت هواپرستان و ستمگران فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر همچون خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است و خیزش و قیام مصلحان در جامعه اسلامی نیز، بازتابی از عمل به این فریضه بوده و اگر مصلحان بزرگی همچون امام حسین(ع) نمی‌بودند، ارزش‌های انسانی و الهی از بین می‌رفت و انقلاب اسلامی ایران نیز، خود یکی از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه‌های سیاسی و حکومتی است که توسط مصلح بزرگ حضرت امام خمینی (ره) رهبری شده و به پیروزی رسید و هم اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به راه خود ادامه می‌دهد.

قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زهک بیان کرد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار فرهنگی و رویکرد فرهنگی در جامعه هستیم و باید با استفاده از کارشناسان حوزه و دانشگاه در قالب نشست‌های متعدد، راهکارهای مناسب برای احیا و اثربخشی این مقوله مهم اجتماعی بیابیم.

دهمرده تصریح کرد: اسلام به عنوان یک دین کامل و جامع که نگاهی جامعه‌گرا دارد برای ایجاد جامعه‌ای پاک، سالم و بانشاط که آرامش روانی اعضای آن را می‌خواهد دو اصل حیاتی امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده است.

وی افزود: بنابراین در آیات و روایات فراوانی به آن تأکید شده و تا جایی که حضرت امام حسین(ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و امام علی (ع) نهایت دینداری را در انجام امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌فرمایند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول