اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

شغل‌های قراردادی و موقت فایده‌ای برای جوانان ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شغل‌های قراردادی و موقت فایده ای برای جوانان ندارد، گفت: دولت باید به نوعی از شرکت‌ها بخواهد تا با نیروهای خود قرارداد دائم ببندند.

شغل‌های قراردادی و موقت فایده‌ای برای جوانان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به روز ملی کارآفرینی اظهار داشت: جوانان ما در حال حاضر احتیاج به کمک دارند و باید آنها را برای حرکت به سمت ایجاد اشتغال پایدار در کشور کمک کرد.

وی با تأکید بر اینکه شغل موقف اثرگذار نیست، تصریح کرد: به طور مثال در سال گذشته بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد شده و این تعداد شغل با احتساب طرح مسکن مهر بوده قابل قبول نیست، چرا که پس از اجرای طرح مسکن مهر دیگر کار نیست و جوان مجدد بیکار می‌شود.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: زمانی که بررسی می‌کنیم، از این بیش از یک میلیون ایجاد اشتغال تنها 150 هزار شغل در سال گذشته ایجاد شده و باید کار ثابت ایجاد کنیم و کار غیر ثابت، کار نیست.

وی گفت: به نظر من حتی شغل‌های قراردادی هم کار نیست، چون ثبات ندارد و دولت باید به نوعی از شرکت‌ها بخواهد تا با نیروهای خود قرارداد دائم بسته و مجلس شورای اسلامی نیز باید این موضوع را دنبال کند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی بیان داشت: امام خمینی(ره) به عنوان امام امت تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را اعلام کردند که در واقع این شورا متشکل از عده‌ای از نخبگان بود تا فرهنگی را در کشور و جامعه پیاده کنند که برگرفته از فرهنگ غربی نباشد.

وی افزود: آنها دنبال تأسیس یک دانشگاه اسلامی بودند تا در نهایت علاوه بر درس خواندن یک جوان و دانشجو در امور معنوی نیز رشد کند.

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون در این خصوص فعالیت‌های زیادی شده است، ادامه داد: البته آنچه که موجب رضایت رهبر معظم انقلاب در این مورد است، انجام نشده و حتی مردم نیز از وضع فعلی دانشگاه‌ها راضی نیستند و باید اصلاح دانشگاه‌ها به صورت کامل دنبال شود و موضوع تفکیک دختر از پسر در دانشگاه‌ها را دنبال کنیم که البته چنین امری نیز امکان‌پذیر است.

وی در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت‌ماه سال 1357 دستور تاسیس سپاه پاسداران را صادر کردند که البته در پیش از آن نیز عده‌ای از جوانان انقلابی نیز در داخل شهرها همین امر را برعهده داشتند و فعالیت می‌کردند.

*سپاهیان در کنار ارتش نقش بسزایی در دفاع از کشور دارند

طباطبایی‌نژاد با یادآوری این موضوع که در زمان شورش دشمنان در نقاطی از کشور نیروها و جوانان سپاهی حراست بر کشور را برعهده داشتند، اضافه کرد: کم کم آنها علاوه بر داخل شهرها به مرزها نیز رفتند و پس از حمله ناجوانمردانه، سپاه جزو نیروهای مسلح شد که امور دفاعی را نیز برعهده گرفت.

وی سپاهیان را گروهی دانست که علاوه بر امور نظامی فعالیت معنوی نیز انجام می‌دهند و بیان داشت: این گروه علاوه بر امور نظامی باید فعالیت معنوی خود را نیز پیش ببرند و تاکنون هر چه از زمان تأسیس گذشته آنها برکات جدی‌تری به سمت معنویت برداشته‌اند.

امام جمعه اصفهان به تأسیس گروه صالحین در سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: این گروه برای اصلاح و تربیت بیش‌تر سپاه تشکیل شده است و نیروی سپاه در کنار ارتش نقش بسزایی در دفاع از کشور را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول