اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

قائم مقام قرآنی وزیر ارشاد غایب بود

50000 نفر در آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند

خبرگزاری فارس: آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم، صبح امروز به صورت سراسری توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور برگزار شد که کم سن‌ترین شرکت کننده در این آزمون کودکی 7 ساله و مسن‌ترین شرکت کننده نیز 76 سال سن داشت.

50000 نفر در آزمون‌ سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، هشتمین دوره آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم امروز جمعه اول اردیبهشت با رقابت حدود 50 هزار داوطلب در سراسر کشور گزار شد.

این آزمون در شهر تهران در دبیرستان البرز و در پنج شهرستان این استان شامل؛ اسلامشهر، شهریار، رباط کریم، قدس و پاکدشت با حضور بیش از یک هزار شرکت کننده برپا شد.

آزمون یاد شده در بخش حفظ قرآن کریم شامل؛ حفظ 5 جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم از رده‌های مختلف سنی از نوجوانان تا بزرگسالان شامل داوطلبان آزاد و یا افرادی که در دوره‌های آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده‌اند، برگزار شد.

نتایج این آزمون خرداد سال جاری اعلام می‌شود و به پذیرفته شدگان گواهی نامه پایان دوره آموزشی به همراه هدایایی اعطا خواهد شد.

همچنین «سید احسان قاضی زاده هاشمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در حاشیه برگزاری هشتمین دوره آزمون حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم استان تهران گفت: در حال حاضر، بیش از 30 مؤسسه، کار آموزش قرآن کریم در استان تهران را بر عهده دارند که شمار آنان به بیش از یکصد مؤسسه افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: اعتبارات دولت در امور قرآنی افزایش چشمگیری داشته و  این اداره کل مصمم است تا با رفع مشکلات و حمایت از فعالان قرآنی، تهران را به شأن ام القرای کشور های اسلامی برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه افزایش مراکز قرآن آموزی به معنای استقبال پر شور دوستداران کلام وحی از کتاب آسمانی قرآن کریم است، یادآور شد: این آزمون مقدمه‌ای برای ارتقای سطح علمی قرآن آموزان است که در آینده شاهد افزایش قابل توجه مدرسان علوم قرآنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرستان ری به عنوان شهر نمونه قرآنی معرفی شده است، اظهار امیدواری کرد که با افزایش شاخص‌های قرآنی، سایر شهرستان‌های استان تهران نیز به این مهم دست یابند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول