اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی خبر داد

بهره‌برداری از میدان سوارکاری در ارومیه بعد از 10 سال

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی گفت: پروژه میدان سوارکاری آذرخش بعد از 10 سال به زودی در ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از میدان سوارکاری در ارومیه بعد از 10 سال

بهروز نهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی دارای پیست سوارکاری استاندارد و مجهز به نام میدان سوارکاری آذرخش واقع در جاده سنتو است که به نوبه خود در ایران و حتی آسیا بی‌نظیر است.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی افزود: در صورت مساعد بودن تمام شرایط و نیز مساعد بودن هوا و شرایط جوی در اوایل سال 91 به طور رسمی این مجموعه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: پروژه ساخت این مجموعه و عملیات خاک‌برداری و تسطیح از آن از 7 سال پیش با صرف هزینه‌های هنگفت آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این پیست در زمینی به مساحت 11 هکتار و با 400 میلیون ریال در شش کیلومتری جاده ارومیه - مهاباد در مسیر سنتو در حال احداث است.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی اظهار کرد: سکوی تماشاگران، ساختمان اداری، اصطبل نگهداری اسب از بخش‌های جانبی این پیست سوارکاری است.

نهایی در ادامه گفت: برگزاری یک دوره مسابقه سه جانبه کورس با حضور سوارکارانی از کردستان، آذربایجان شرقی و غربی از برنامه‌های آیین گشایش این پیست خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 100 سوارکار بیمه شده در این رشته فعالیت دارند.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پیست، مسابقات کورس اسب دوانی هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری در سال 90 خبر داد و افزود: مربیان و داوران با تجربه زیادی در این رشته فعالیت دارند که با برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه‌های لازم برای کسب کارت مربیگری و داوری آنان فراهم می‌شود.

نهایی به فعالیت هیئت‌های شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به طور کلی شهرستان‌های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، سلماس، شاهین‌دژ دارای میدان سوارکاری هستند و شهرستان‌های دیگر با وجودی که میدان سوارکاری ندارند اما فعالیت‌های دیگر به طور محدود در آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول