اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز اصفهان:

همایش بررسی و معرفی مکتب علمی اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مرکز اصفهان‌شناسی و خانه فرهنگ ملل گفت: به مناسبت سوم اردیبهشت روز اصفهان همایش بررسی و معرفی مکتب علمی اصفهان برگزار می‌شود.

همایش بررسی و معرفی مکتب علمی اصفهان برگزار می‌شود

علیرضا مساح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در دوران صفوی جمعی از دانشمندان گردهم آمدند و با تشکیل مکتبی علمی سبب شکوفایی علومی مانند ادبیات، فلسفه، علوم دینی و به ویژه علوم شیعی شدند.

وی افزود: از بنیان‌گذاران این مکتب می‌توان به ملاصدرا، شیخ‌بهایی، میرداماد و میرفندرسکی اشاره کرد که هر کدام به سهم خود نقش بسیار مؤثری در نوآوری علمی دوره صفوی و ایجاد مکتب علمی اصفهان ایفا کردند.

معاون مرکز اصفهان‌شناسی با اشاره به برگزاری همایش بررسی و معرفی مکتب علمی اصفهان تصریح کرد: این برنامه با حضور مهدی دهباشی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان از ساعت 18 روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت که به روز اصفهان نام‌گذاری شده برگزار می‌شود.

*‌ از چهار کتاب اصفهان‌شناسی رونمایی می‌شود

وی تأکید کرد: هم‌چنین در این برنامه به مناسبت روز اصفهان از چهار عنوان کتاب با عنوان‌های مروری بر تاریخ مطبوعات اصفهان از رضوان معصوم‌زاده، مجموعه مقالات همایش علمی یکصدمین سالگرد بلدیه اصفهان، مجموعه مقالات پیشینه تشیّع اصفهان و اسناد قباله کارگزاری اصفهان از دکتر مرتضی نورایی رونمایی می‌شود.

مساح اضافه کرد: هم‌چنین برای نخستین بار از نسخه الکترونیک کتاب‌های مرکز اصفهان‌شناسی که تحت نرم‌افزار خاصی دیجیتال‌سازی شده رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌های این نرم‌افزار بیان داشت: قابلیت جست‌وجو، فیش‌نویسی، ذخیره‌سازی و علامت‌گذاری بخش‌هایی از کتاب از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است که به منظور کمک به محققان در آن تعبیه شده است.

*‌ برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب اصفهان

معاون مرکز اصفهان‌شناسی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های خانه اصفهان‌شناسی و فرهنگ ملل برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب اصفهان به مدت یک هفته و از تاریخ دوم تا نهم اردیبهشت‌ماه است که در مجموعه‌ای به نم باغ‌کاران در خیابان چهارباغ عباسی، رو به روی خیابان شیخ‌بهایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره صفویان باغی به نام کاران در اصفهان وجود داشته است و هم‌اکنون یکی از ساختمان‌هایی که در این مکان قرار دارد به این نام خوانده می‌شود.

مساح با اشاره به برگزاری تور ویژه گردشگری اصفهان به مناسبت روز اصفهان تأکید کرد: این برنامه از طرف معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بخش گردشگری برگزار می‌شود و مرکز اصفهان‌شناسی و خانه فرهنگ ملل نیز در بخش راهنمای تور گردشگری با این مرکز همکاری می‌کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول