اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سران ارتش آمریکا: گزینه نظامی فعلا در سوریه مطرح نیست/ رویکرد دیپلماسی بهترین گزینه است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن اعلام آمادگی ارتش این کشور برای مداخله نظامی در سوریه در صورت وجود اجماع بین المللی، بر اتخاذ رویکرد دیپلماسی در قبال تحولات سوریه تاکید کردند.

سران ارتش آمریکا: گزینه نظامی فعلا در سوریه مطرح نیست/ رویکرد دیپلماسی بهترین گزینه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "لئون پانتا" وزیر دفاع و "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ارائه گزارش خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور ضمن اینکه به ارائه چارچوب اقداماتی پرداختند که آمریکا و سایر کشورها برای تحت فشار قرار دادن اسد در حال عملی کردن آنها هستند؛‌ صراحتا با اعلام بی میلی به استفاده از قدرت برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه تاکید کردند که رویکرد دیپلماسی بهترین گزینه برای تحت فشار قرار دادن "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه جهت پایان بخشیدن به ناآرامی های سوریه است.

درحالیکه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که در صورتی که درخواست شود ارتش آمریکا آمادگی این را دارد که وارد عمل شود، اما هم او و هم پانتا گزینه نظامی آمریکا در جنگ خاورمیانه بعد از درگیری های طولانی مدت واشنگتن در عراق و افغانستان را رد کردند.

وزیر دفاع آمریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که بر اساس تفکر او، بدیهی است که آمریکا تنها در صورتی در سوریه دخالت نظامی خواهد داشت که یک اجماع بین المللی در این باره وجود داشته باشد؛ پانتا افزود که واشنگتن باید در این رابطه مطمئن باشد که جامعه بین المللی می تواند مجوزهای لازم برای دخالت نظامی در سوریه را به دست آورد.

پانتا در ادامه برای تاکید بر این موضوع اعلام کرد: در این برهه زمانی تصمیم این است که ما هیچ دخالت زمینی (در سوریه) نداشته باشیم و اینکه ما (آمریکا) به طور یک جانبه در این بخش از جهان (سوریه) وارد عمل نخواهد شد؛ هیچ راه حل آسان و معجزه آسایی وجود ندارد.

قانونگذاران حاضر در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان با شکایت از اینکه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا بدون کسب مجوز کنگره علیه لیبی وارد عمل شد، از پانتا پرسیدند که آیا اوباما برای دخالت نظامی در سوریه در صدد کسب مجوز کنگره خواهد بود یا خیر، که وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: رئیس جمهوری آمریکا بر اساس قدرت هایی که قانون اساسی و قانون قدرت های جنگی به او می دهد، وارد عمل می شود؛‌ ما هیچ اقدامی را بدون کسب مجوز قانونی صحیح عملی نخواهیم کرد.

با وجود گزارش های سازمان های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه اسد همچنان قاطعانه کنترل سوریه را در دست دارد،‌ وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که روزهای باقی مانده از ریاست اسد به شماره افتاده اند و اسد نهایتا از قدرت برکنار خواهد شد؛ پانتا گفت که سازمان های اطلاعاتی آمریکا اینطور نتیجه گیری کرده اند که نظام سوریه با شورش گسترده ای روبرو است که در حال وارد کردن ضربات متقابل به نظام دمشق است.

این اظهارات سران پنتاگون درباره سوریه در شرایطی گزارش می شود که نمایندگان کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی‌، مراکش و قطر به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل و قدرت های غربی مانند آمریکا، انگلیس و آلمان اخیرا با هدف بحث درباره دخالت در امور داخلی سوریه و منحرف کردن مسیر اجرای طرح صلح 6 ماده ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل در پاریس نشست داشته اند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول