اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام پنتاگون:

آمریکا رادارهای روسیه را برای سپرموشکی خود مفید می‌داند

خبرگزاری فارس: رئیس آژانس سامانه دفاع ضد موشکی زیر نظر پنتاگون به سناتورهای آمریکایی یادآور شد که استفاده از تجهیزات فنی روسیه، از جمله رادارهای این کشور امکانات سپر موشکی آمریکا را برای مقابله با تهدیدات افزایش خواهد داد.

آمریکا رادارهای روسیه را برای سپرموشکی خود مفید می‌داند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، سپهبد "پاتریک اورایلی" رئیس آژانس سامانه دفاع ضد موشکی تحت نظارت پنتاگون روز چهارشنبه در جلسه شنود کنگره آمریکا اعلام کرد که امکانات سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در صورت استفاده از رادارهای روسیه به مراتب افزایش خواهد داشت.

سناتورهای آمریکایی علاقه مند بودند که نظر این مقام پنتاگون را در این خصوص بشنوند که آیا واقعا روسیه دارای تجهیزات و امکانات فنی است که بتواند آنها را با آمریکا شریک شود و این کار بتواند به دفاع از خاک این کشور و یا متحدانش کمک کند؟ 

سپهبد اورایلی در این رابطه توضیح داد: آنها (روس‌ها) دارای تجهیزات فنی هستند که می‌تواند در این رابطه مورد استفاده قرار بگیرد. در وهله نخست این کشور دارای رادارهای بزرگی است که آنها برای دفاع از خاک خود مورد استفاده قرار می‌دهند. علاوه بر این خود موقعیت جغرافیایی روسیه هم بسیار مهم است که می‌تواند بر پهنه وسیعی از قاره آسیا، از جمله شمال شرقی آن تسلط داشته باشد و این مسائل می‌تواند به ما امکان آن را بدهد که هر نوع تهدید موشکی را در نخستین لحظات پرتاب تشخیص و خود را آماده مقابله با آن کنیم. آنها همچنین امکان آن را نیز دارند تا بر آزمایشات موشکی در سایر کشورها نظارت داشته باشند و می‌توانند این اطلاعات را در اختیار ما نیز بگذارند.

به گفته این مقام بلندپایه نظامی آمریکایی، مقامات واشنگتن به همکاری نزدیک با روسیه در زمینه ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی علاقه دارند و همچنان تلاش می‌کنند تا مقامات مسکو را در این خصوص که سپر موشکی اروپایی علیه توان بالقوه راهبردی روسیه جهت‌گیری نشده، متقاعد کنند.

وی گفت: طرف روسی معتقد است که ما در حال ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی هستیم تا توازن راهبردی را به نفع خویش تغییر دهیم. ما اظهارات صورت گرفته از سوی مقامات مسکو را با دقت تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات خود را به آنها ارائه داده ایم که نشان می‌دهد آنها در ارزیابی خویش مرتکب اشتباه شده اند، بخصوص در این خصوص که ما دارای موشک‌هایی هستیم که سریعتر از هر موشکی که تاکنون ساخته شده، پرواز می‌کنند.

رئیس آژانس سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا تاکید کرد: ما همچنان به رایزنی‌های خود با روسیه در خصوص مسائل مربوط به سپر موشکی در سطح کارشناسی ادامه خواهیم داد و امیدواریم در این رابطه بالاخره به زبان مشترک برسیم.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه این هفته بار دیگر اعلام کرد که مذاکرات با آمریکا در رابطه با سامانه دفاع ضد موشکی به خوبی پیش نمی‌رود و تاکنون توافقی بین طرفین به دست نیامده و اگر این توافق حاصل نشود، روسیه تحقق تدابیر نظامی-فنی اتخاذ شده برای پاسخ گویی به این طرح آمریکا را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول