اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون زندان‌های سیستان‌وبلوچستان

برای اشتغال زندانیان از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی استفاده شود

خبرگزاری فارس: معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: باید از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های دولتی تاثیرگذار برای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان در زندان‌ها استفاده شود.

برای اشتغال زندانیان از ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان، ناصر سلیمانی در نشست ویژه بررسی روند فعالیت مرکز آموزش کار و فنی و حرفه‌ای و اشتغال آموزی مددجویان زندان زابل اظهار داشت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌های تأثیرگذار برای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی به زندانیان و فعالیت‌های مولد صنعتی و کشاورزی و تولیدی در زندان استفاده شود.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های آموزشی و حرفه‌آموزی زندانیان یک امر ضروری در روند زندانبانی اسلامی است.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های سیستان‌و‌بلوچستان تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های تأثیرگذار این مهم در زندان‌های سیستان‌وبلوچستان افزایش خواهد یافت.

سلیمانی با بیان اینکه  اشتغال زندانیان، تامین فضای مناسب نگهداری و طبقه‌بندی و آموزش‌های فنی و مهارتی به زندانیان محورهای اشتغال پایدار و مولد است، گفت: با حمایت از برنامه‌های آموزشی و زندانبانی اصولی اداره‌کل زندان‌های استان و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر مراکز مؤثر فرهنگی و اجتماعی و آموزشی، مراکز کارآموزی زندانیان سیستان‌وبلوچستان به یکی از پویاترین و فعال‌ترین مراکز  آموزشی و اشتغال آموزی مددجویان تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان نیازمند برنامه‌های ویژه و اثربخش آموزشی، فنی و حرفه‌ای و تربیتی است که با اجرای برنامه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی و فرهنگی برای مددجویان سیستان‌وبلوچستان این امر خطیر تحقق می‌یابد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های سیستان‌وبلوچستان افزود: زندانبانی علمی و اصولی کاهش ماندگار جمعیت کیفری را در زندانیان آزاد شده‌ای که زیر پوشش برنامه‌های آموزشی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و روان درمانی قرار داشته‌اند، به دنبال دارد.

سلیمانی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی لازم و استفاده درست از فرصت خدمت پیش آمده و برخورداری از حمایت اثربخش مانند سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای بسترسازی کارآموزی و اشتغال صنعتی و کشاورزی زندانیان سیستان‌وبلوچستان، زمینه کار و اشتغال حداکثری زندانیان زیرپوشش فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول