اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان تاکید کرد

لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری اقتصادی ایران و عراق

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان بر گسترش روابط تجاری ایران و عراق تاکید کرد و گفت: گسترش روابط تجاری دو ملت ایران و عراق با توجه به مشترکات فرهنگی و اجتماعی رونق اقتصادی دو کشور را تسریع می‌کند.

لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری اقتصادی ایران و عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی، افزود: پس از سرنگونی حکومت بعث، برادری و وفاق ایران و عراق روز به روز مستحکم‌تر و پایدارتر شده و امیدواریم شاهد گسترش این ارتباطات در بین استان‌های کردستان و کرکوک باشیم.

استاندار کردستان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کرکوک و سنندج زمینه گسترش ارتباطات بازرگانی و تجاری، صنعت، معدن، خدمات فنی و مهندسی، پزشکی، درمانی و بهداشتی وجود دارد که امیدواریم این امر سریع‌تر انجام شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به برنامه کشور برای توسعه بخش کشاورزی و توانایی‌های موجود در بخش کشاورزی کردستان، آمادگی لازم را برای ایجاد ارتباطات متقابل بین دو استان داریم.

به گفته شهبازی؛ اعضای اتاق ‌بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی سنندج علاوه بر ارائه محصولات استان توانایی فراهم کردن زمینه ایجاد مبادلات تجاری کشور را با کرکوک و سایر شهرها دارند.

وی افزود: بازرگانان و تجار کردستان به خاطر ارتباط عاطفی و فرهنگی با کرکوک می‌توانند تولیدات استان‌های دیگر کشور را نیز ارائه دهند.

استاندار کردستان تاکید کرد: مسئولان و دولت حامی و پشتیبان اتاق بازرگانی سنندج در راستای ایجاد تعاملات کامل بین سنندج و کرکوک هستند و امیدواریم این ارتباطات فقط از طریق مرز باشماق نباشد و با برقراری خطوط پرواز راه‌های ارتباطی را گسترش دهیم.

صباح‌الدین محمدصالح الصالحی، رئیس اتاق بازرگانی کرکوک کمبود دانش فنی را یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کرکوک عنوان کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت مهندسان ایرانی در پروژه‌های کرکوک زمینه گسترش بیشتر همکاری‌های فنی مهندسی فراهم شود و در راستای رشد و رونق دو استان گام برداریم.

الصاحی از تجار ایرانی برای فعالیت بیشتر در کرکوک به طور رسمی دعوت کرد و خواهان گسترش ارتباطات شد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول