اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پیمان‌های استراتژیک کابل با هند و ایتالیا توسط پارلمان افغانستان تأیید شد

خبرگزاری فارس: پارلمان افغانستان موافقتنامه‌های استراتژیک افغانستان با کشورهای هند و ایتالیا را پس از بررسی تأیید کرد.

پیمان‌های استراتژیک کابل با هند و ایتالیا توسط پارلمان افغانستان تأیید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پس از آن که رئیس جمهور افغانستان سال گذشته میلادی موافقت‌نامه استراتژیک با هند و ایتالیا را به امضا رساند، دولت این موافقت نامه‌ها را به هدف تصویب به پارلمان فرستاد.

پارلمان افغانستان روز گذشته به اتفاق آرا این 2 موافقت‌نامه را به تصویب رساند.

با آن که رئیس جمهور افغانستان سال گذشته میلادی، همزمان با امضای موافقت‌نامه استراتژیک با ایتالیا، با کشورهای فرانسه و انگلیس نیز چنین موافقت‌نامه‌ها را به امضا رساند، اما هیئت اداری پارلمان اعلام کردند که تا هنوز این 2 موافقت‌نامه برای تصویب از جانب دولت به پارلمان فرستاده نشده است.

از سوی دیگر اعضای پارلمان افغانستان در نشست روز چهارشنبه، توافقنامه پروژه انتقال گاز ترکمنستان به کشورهای پاکستان و هند از طریق خاک افغانستان را تأئید کرده و تاکید کردند که عملی شدن این پروژه از ارزش فراوان اقتصادی برای افغانستان و منطقه برخوردار است.

مقام های دولت افغانستان پس از تصویب این 2 موافقت نامه توسط پارلمان اعلام کردند که اقدامات اجرایی در راستای عملی شدن مفاد این پیمان‌ها انجام می‌شود.

در حالی که تا هنوز پیمان استراتژیک کابل - واشنگتن به امضا نرسیده است، اما پارلمان افغانستان بارها تأکید کرده است که باید دولت افغانستان این مجلس را از مفاد این پیمان آگاه ساخته و صلاحیت نهائی در مورد تصویب و یا رد این پیمان به پارلمان واگذار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول