اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران خبر داد

اجرای طرح تولید میگوی SPF در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و توانمندی کشور در عرصه شیلاتی، طرح تولید میگوی SPF در استان بوشهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح تولید میگوی SPF در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عباسعلی مطلبی صبح امروز در دیدار با مدیران استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور از نظر مولد میگو خودکفاست ما تفکر تولید میگوی spf را آغاز کردیم و در همین راستا در سفر نخست دولت به بوشهر طرحی نیز تصویب اما اجرایی نشد.

وی افزود: در سال 89 ایجاد مرکز تولید میگوی spf در هرمزگان نیز تصویب شد اما بنا به دلایلی این مرکز در هرمزگان نیز اجرایی و احداث نشد.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران تصریح کرد: پس از این موضوع پیگیری‌های زیادی با دفتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تهیه طرح کلای میگوی spf را داشتیم و نهایتا طرح تولید میگوی spf با حضور رئیس جمهور به امضا رسید.

مطلبی گفت: بر اساس قراردادی که با معاونت علمی رئیس جمهوری بستیم مقرر شد معاونت علمی 4 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مذکور را پرداخت کند و ما نیز موظف شدیم تا زیرساخت‌ها، تاسیسات، ساختمان را آماده کرده و 4 میلیارد تومان را در ادامه کار به اجرای طرح تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه قرارداد این طرح 30 ماهه است اظهار داشت: تاکنون یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان این پروژه تخصیص یافته و ما بوشهر را برای اجرای این طرح در نظر گرفتیم و امیدواریم مسئولان ارشد این استان همکاری لازم را با مرکز تحقیقات شیلات داشته باشند.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران خاطر نشان کرد: زیرساخت لازم طرح مذکور را در منطقه شغاب بوشهر در نظر گرفتیم تا در بوشهر این طرح مهم را اجرا کنیم.

مطلبی تاکید کرد: با توجه به اختصاص 4 میلیارد تومان برای اجرای این طرح از سوی معاونت فناوری ریاست جمهوری، انتظار است مدیران استان بوشهر نیز اعتباری برای تکمیل ایستگاه پژوهشی تحقیقات شیلات ایران را در شغاب به منظور اجرای طرح میگوی spf اختصاص دهند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر نیز در این نشست گفت: اجرای طرح تولید میگوی spf در بوشهر یک طرح مهم و ارزشمند است و بوشهر می‌تواند میزبان خوبی برای اجرای این طرح باشد.

خسرو آئین جمشید افزود: با توجه به اجرای این طرح مهم در بوشهر، نیازمند ایجاد ایستگاه پژوهشی جدید در بوشهر هستیم که امیدواریم با تامین اعتبار از سوی استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در ارتباط با اجرای تولید میگوی spf در ایستگاه شغاب، وجود خط فاضلاب در این منطقه است که باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: ضمن اینکه مرکز ملی تولید میگوی spf ایران در بوشهر ایجاد خواهد شد، اصلاح نژاد میگو در سطح کلان را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول