اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی کشور:

همه گوشت‌های وارداتی ذبح شرعی دارند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: همه گوشت‌هایی که از خارج وارد می‌شوند زیر نظر ناظران دامپزشکی ما در کشور مبدا قرار داشته و همه آنها نیز ذابحین شرعی دارند.

همه گوشت‌های وارداتی ذبح شرعی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن مشکوة عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مامورانی از دامپزشکی کشور را به کشورهایی که قصد واردات گوشت از آنها داشته می‌فرستیم و ماموریت هر کدام از این گروه‌ها سه‌ماهه است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: همه گوشتی که به کشور وارد می‌شود توسط ماموران ما مورد نظارت قرار می‌گیرد و مردم مطمئن باشند گوشت‌های وارداتی همه ذبح اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه اکنون در کشورهای صادر کننده گوشت در جهان از جمله برزیل و استرالیا نه تنها برای مصرف ما بلکه به صورت کلی سعی در ذبح اسلامی دارند، تصریح کرد: به دلیل اینکه بازار آنها بیشتر مربوط به کشورهای مسلمان است، امروزه ذبح شرعی متداول و رایج شده است.

مشکوة با بیان اینکه در زمینه حساسیت بیماری‌های دامی سیستمی را در سازمان خود برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم، بیان کرد: روزانه گزارش بیماری‌ها را وارد این سیستم کرده و به صورت روزانه در حال رصد بیماری‌های مختلف دامی هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل است بگوییم گوشت کدام نوع از دام‌ها بیشتر از سایر گوشت‌های مصرفی در معرض خطر آلودگی بوده و یا برای بدن افراد مضر است، عنوان کرد: اگر بتوانیم مصرف آنتی‌بیوتیک در دام‌ها را کمتر کرده و آنها را به سمت پرورش ارگانیک سوق دهیم مشکلی از این جهت در آینده نخواهیم داشت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه از نظر نیروی انسانی در این سازمان با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: این موضوع موجب نمی‌شود که در نظارت‌های روزانه ما خللی ایجاد شود و اکنون ناظرین دامپزشکی در همه نقاط کشور با همه توان بر بازار نظارت داشته و اگر گزارشی مبنی بر تخلف در دامداری‌ها و یا کاروانسراها دریافت کنیم در کمترین زمان ممکن آن را پیگیری و برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول