اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مارک تونر: واشنگتن درصدد تشدید تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه سوریه است

خبرگزاری فارس: درحالیکه با وجود تعهد سوریه به طرح صلح عنان و برقراری آتش بس، مخالفان سوری بارها این آتش بس را نقض کرده‌اند، وزارت خارجه آمریکا از تمایل واشنگتن به تشدید تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه سوریه خبر داد.

مارک تونر: واشنگتن درصدد تشدید تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری روسی "ریانووستی"، در شرایطی که پاریس روز گذشته میزبان سومین نشست گروه "دوستان سوریه" با حضور 75 کشور با هدف تلاش برای هماهنگی اقداماتی جهت اعمال فشار به "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه بود،‌ "مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن در حال اعمال فشار برای تحمیل تحریم های شدید علیه سوریه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: هرچه این تحریم ها شدیدتر باشد بهتر است؛ ما همواره اعلام کرده ایم که می خواهیم شاهد افزایش تحریم ها، فشارهای سیاسی و اقتصادی بر اسد و نظام سوریه باشیم؛ ما این پیام را خیلی واضح به کسانی که اطراف اسد هستند منتقل کرده ایم که جریان برگشته است و  آنها باید گزینه های خود را بازنگری کنند.

تونر در ادامه در واکنش به این اظهارات "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه که اوایل روز گذشته اعلام کرده است که برخی نیروهای خارجی تمایلی به موفقیت تلاش های حافظ صلح شورای امنیت سازمان ملل در سوریه ندارند، مدعی شد: من فکر نمی کنم که کسی بخواهد شاهد بازگشت خشونت به سوریه باشد.

در شرایطی که روسیه تاکنون دوبار با وتوی خود مانع تصویب قطعنامه های ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل شده و این قطعنامه ها را دارای گرایش هایی به نفع مخالفان سوری توصیف کرده است،‌ اما حمایت کامل خود را از طرح عنان که خود نظام سوریه نیز از آن حمایت کرده، اعلام کرده است؛ لاوروف روز گذشته بدون اشاره به کشوری خاص اعلام کرد که حقیقتا کشورهایی هستند که علاقه مند به ناکامی اجرای طرح صلح ارائه شده از سوی عنان در سوریه هستند.

این اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تمایل واشنگتن به تشدید تحریم های ضد سوری در شرایطی گزارش می شود که نظام دمشق با پذیرش طرح صلح 6 مرحله ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" دبیرکل سابق سازمان ملل از تاریخ 12 آوریل جاری اجرای آتش بس که یکی از مراحل لحاظ شده در این طرح بوده را عملی کرده است و این در حالیست که این آتش بس در این مدت بارها از سوی شورشیان و مخالفان سوری که از سوی قدرت های خارجی تامین تسلیحاتی و نظامی می شوند، نقض شده است.

گروه دوستان سوریه که شامل کشورهای آمریکا و انگلیس می شود اوایل ماه جاری میلادی پیشنهاد تجهیز مخالفان سوری را مطرح کردند که این پیشنهاد با مخالفت مسکو روبرو شد و روسیه در این باره اعلام کرد که تجهیز مخالفان سوری تنها به طولانی شدن درگیری‌ها در سوریه می انجامد.

انتهای پیام/ن.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول