اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اولین سفر خارجی رهبر مخالفان دولت میانمار بعد از ۲۲ سال حبس

خبرگزاری فارس: رهبر مخالفان دولت میانمار بعد از انتخاب به عنوان عضو پارلمان این کشور، به دعوت انگلیس و نروژ به این کشورها سفر می‌کند.

اولین سفر خارجی رهبر مخالفان دولت میانمار بعد از ۲۲ سال حبس

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت میانمار بعد از 24 سال برای اولین بار از کشورش خارج می‌شود و به دعوت انگلیس و نروژ به این کشورها سفر می‌کند.

براساس این گزارش، سفر وی بعد از تغییرات چندماه گذشته در میانمار و انتخابات تاریخی در این کشور که منجر به انتخاب وی در پارلمان میانمار شد صورت خواهد گرفت.

سخنگوی حزب ملی دموکراسی گفت: سانگ سوچی در سفر به انگلیس از دانشگاه آسفورد که زمانی در آنجا تحصیل می‌کرده است بازدید خواهد کرد.

آنگ سان سوچی، 66 ساله، در سال 1989 از طرف دولت نظامی این کشور بازداشت داشت و بیش از دو دهه در حبس باقی ماند تا اینکه در نوامبر 2010 از حبس خانگی آزاد شد.

وی در انتخابات پارلمانی اخیر میانمار یکی از 43 کرسی حزبش را از آن خود کرد و به پارلمان راه یافت. انتخاب سان سوچی به دنبال اصلاحات سیاسی "تین سین" رئیس جمهور میانمار صورت گرفت.

در سفر اخیر "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس، سان سوچی با وی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول