اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم:

سربازان امروز سنگربان جنگ فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: سربازان امروز برخلاف سربازان نسل دوم که گرفتار جنگ نظامی بودند، سنگربان و سنگرداران جنگ فرهنگی هستند که به مراتب بدتر از جنگ نظامی است زیرا خاموش و بی‌صدا اتفاق می‌افتد.

سربازان امروز سنگربان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در همایش ملی شهرهای مرزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علمی و هسته‌ای کشور در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اساتید و چهره‌های علمی کشور در صف مقدم مبارزه با دشمن ایستاده‌اند.

وی افزود: دشمن به اشتباه گمان می‌کند که با شهیدکردن چند تن از چهره‌های علمی کشور می‌تواند به اهداف شوم خود دست یابد در حالی که این جنایات سبب به جوش آمدن خون جوانان غیور و متفکر ایرانی شده و آنها را بیش از پیش برای به اوج رساندن کشور ترغیب می‌کند.

فرمانده ناجا با اشاره به اهداف همایش شهرهای مرزی در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: پیام این همایش خودباوری است و خودباوری عنصر اصلی در فتح اهداف اصلی است.

احمدی‌مقدم گفت: ایران یکی از کشورهایی است که بزرگ‌ترین منابع معدنی جهان را در خود جای داده است که ما بیشتر آنها را نمی‌شناسیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از جهانگردانی که به کشور ما سفر می‌کنند به معنای واقعی عاشق کویرنوردی نیستند بلکه به این بهانه برای جاسوسی فنی و علمی می‌آیند.

فرمانده ناجا اضافه کرد: اقتدار واقعی کشورها، اقتدار علمی آنها است.

احمدی‌مقدم با اشاره به تهدیدات مرز افزود: بزرگ‌ترین خسارت مرز، بر مرزنشینان است و مرزنشینان در واقع سپر بلا در هر منطقه هستند.

وی با بیان اینکه امنیت مقدمه توسعه، و توسعه پایدار نتیجه توسعه است گفت: توسعه یک امر تدریجی است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد، باید به تدریج در مقابل قاچاق کالا، انسان و... مقابله کنیم.

فرمانده ناجا عنوان داشت: مقابله با قاچاق نیازمند فراهم شدن چند زیرساخت است که ایجاد اشتغال مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

 

* تمامی شاخصه‌های توسعه در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد

وی با اشاره به موقعیت و شرایط استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در این استان تمامی شاخصه‌های توسعه وجود دارد اما یک دفعه نمی‌شود با بستن مرز به توسعه رسید و با قاچاق مبارزه کرد.

احمدی‌مقدم افزود: مرز در این استان، یک پل ارتباطی و نقطه مبادله است که این مبادلات علاوه بر کالا، مبادلات فرهنگی را نیز شامل می‌شود.

وی یادآور شد: امنیت در یک مرز مفهوم خاص دارد و متاثر از عوامل سیاسی و بازیگران متعدد دیگر هم هست.

فرمانده ناجا افزود: امروز اگر در کرمان بحرانی اتفاق بیفتد ما از سیستان‌وبلوچستان می‌توانیم مداخله کرده و بحران را مدیریت کنیم اما اگر در افغانستان و پاکستان بحرانی روی دهد، ما حق مداخله نداریم و در برابر آنچه که روی می‌دهد منفعل هستیم و ناگزیر مضرات آن بحران دامنگیر ما نیز می‌شود.

احمدی‌مقدم ادامه داد: در هر کشور، مرزها نقاط حساس و تهدید کننده هستند که اگر هوشیار نباشیم تهدیدات آن به منطقه لطمه وارد می‌کند.

وی گفت: می‌توانیم با مدیریت بسیار علمی، مرزها را به نعمت تبدیل کرده و از آنها برای مبادله کالا و ترانزیت استفاده کنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: همایش شهرهای مرزی خاص این استان نبوده و با رویکرد ملی در حال برگزاری است و هدف آن استفاده از فرصت‌های مرزی برای توسعه منطقه است.

احمدی‌مقدم بیان داشت: سربازان امروز برخلاف سربازان نسل دوم که گرفتار جنگ نظامی بودند، سنگردار جنگ فرهنگی هستند که این به مراتب بدتر از جنگ نظامی است زیرا خاموش و بی‌صدا اتفاق می‌افتد.

همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت و چالش‌ها و رهیافت‌ها از امروز با حضور مهمانان مختلف در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان آغاز به کار کرد و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول