اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی هجدهمین کنگره ملی باروری و ناباروری:

ایران در درمان ناباروی در حد کشورهای غربی پیشرفت کرده است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی باروری و ناباروری گفت: ایران در درمان ناباروی در حد کشورهای غربی پیشرفت کرده است.

ایران در درمان ناباروی در حد کشورهای غربی پیشرفت کرده است

صدیقه عبدالهی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره اعتلای سطح علمی جامعه پزشکی به خصوص متخصصان در بخش زنان، زایمان و ناباروری است ضمن آنکه آخرین یافته‌های علمی در زمینه درمان‌های باروری و ناباروری در جهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این کنگره ماهرترین متخصصان در امر باروری و ناباروری از کشورهای مختلف نظیر استرالیا، آلمان،‌ هندوستان،‌ ‌آمریکا و انگلستان همچنین متخصصانی از داخل کشور مثل تهران، یزد، شیراز، اصفهان و به طور کلی تمام مناطقی که دارای مراکز درمان ناباروری هستند از سراسر کشور حضور یافته‌اند که استقبال خوبی صورت گرفت.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی باروری و ناباروری گفت: از میان 700 عنوان مقاله که به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود، هیئت داوران 570 مقاله را  انتخاب کردند که تعدادی به صورت پوستر و تعدادی نیز در قالب سخنرانی، پانل و میزگرد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از صبح شش عنوان مقاله در قالب سخنرانی و دو پانل برگزار شده، تاکید کرد: دو میزگرد نیز تا این ساعت برگزار شده است که هر کدام دارای شش عضو با یک سرگروه هستند و خود سرگروه نیز از افراد صاحبنظر در زمنیه ناباروری است.

عبدالهی فرد، در زمینه جایگاه ایران در امر درمان ناباروری اظهار کرد: درمان‌های ناباروری در ایران قابل مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته در این زمینه است که حرف‌های زیادی برای گفتن در این زمینه داریم.

وی تصریح کرد: امروزه با دستیابی به امکانات جراحی آندوسکوپی و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز، درمان‌های ناباروری در ایران و استان به راحتی امکان‌پذیر است.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی باروری و ناباروری در ادامه از همکاری مراکز رویان در استان‌ها، انجمن تخصصی باروری و ناباروری ایران و همکاران وزارتی تقدیر کرده و گفت: از اینکه این میزبانی به تبریز داده شد باید از همکاری همه دست‌اندکاران این بخش قدردانی کنم.

سومین کنگره بین‌المللی باروری و ناباروری در ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و انجمن باروری و ناباروری تا اول اردیبهشت‌‌ماه در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول