اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الجزیره و العربیه با آرام‌تر شدن سوریه روی به اخبار و تصاویر ساختگی آوردند

خبرگزاری فارس: همزمان با کنترل اوضاع در سوریه و حضور کلاه آبی‌های سازمان ملل برای ایجاد آتش بس، رسانه های وابسته به غرب در منطقه تلاش دارند با پخش تصاویری از دیگر کشورها و انتشار اخبار کذب، سوریه را همچنان ملتهب نشان بدهند.

الجزیره و العربیه با آرام‌تر شدن سوریه روی به اخبار و تصاویر ساختگی آوردند

به گزارش مانیتورینگ فارس، همزمان با آرام شدن اوضاع در سوریه وموفقیت حکومت این کشور در مهار بحران، رسانه‌های عربی که از آغاز بحران سوریه به جوسازی علیه این شبکه می‌پرداختند با مشکل مواجه شده‌اند.

دو شبکه الجزیره قطر و العربیه عربستان که نقش زیادی در پررنگ کردن بحران در سوریه و ایجاد آشوب در این کشور داشتند همزمان با موفقیت طرح کوفی عنان، تلاش می‌کنند تا این طرح را به شکست بکشانند.

از یک سو این شبکه‌ها تصاویری قدیمی و ساختگی خود را دوباره از آرشیو درآورده‌اند با نماهنگ‌هایی تلاش دارند تا احساس ترحم و انتقام را در میان مخاطبان عرب زبان خود برانگیزند و از سوی دیگر تلاش دارند تا به شورشیان القاعده که در سوریه توسط ارتش سرکوب شدند تنفس مصنوعی بدهند.

به عنوان مثال شبکه الجزیره قطر در روزهای اخیر تصاویری از گریه زنان و یا بازی کودکان در مناطقی نامعلوم با عنوان زندگی آوارگان سوریه نشان می‌دهد که از گرسنگی گریه می‌کنند، این تصاویر که اغلب در اتاق ضبط شده و مشخص نیست چه زمانی و چگونه تهیه شده اند نشان دهنده  آرام شدن اوضاع در سوریه است و شبکه الجزیره برای ادامه پوشش اخبار، به این شیوه رو آورده است.

این شبکه تلویزیونی که به نظر برخی تحلیلگران تا دو سال قبل بهترین شبکه خبری عرب زبان بود با آغاز بحران سوریه و رویکرد غیر حرفه‌ای مدیران وابسته به خاندان حاکم قطر دچار افت کیفی شدید شد و بسیاری از مدیران و خبرنگاران و گویندگان با سابقه این مجموعه از آن کناره‌گیری کردند.

العربیه نیز با ارائه فیلم‌های سطح پائین و نامفهوم تلاش دارد تا اینگونه القا کند که آتش بس در سوریه بی نتیجه بوده و دو طرف همچنان درگیر هستند و شبه نظامیان نیاز به حمایت تسلیحاتی دارند.

العربیه همسو با سیاست های دولت ریاض تصاویری از انفجار را از نماهای بسته نشان می‌دهد که مربوط به درگیری‌های دولت یمن با شورشیان قبیله حاشد است.

این مسئله نشان دهنده این است که طرح کوفی عنان در سوریه عملا توانسته خشونت ها در سوریه را متوقف کند و این مسئله خشم رهبران عربی مخالف مقاومت را برانگیخته است.

این رهبران تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا طرح مصالحه در سوریه به شکست منتهی شود و بحران در سوریه ادامه یابد تا از این طریق افکار عمومی به مشکلات داخلی این کشورها متمرکز نشود.

گزارش از حمید رضا کاظمی

اتتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول