اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد

استقرار سیستم جامع الکترونیکی مزایده/ برگزاری سالانه 11 مزایده بزرگ

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: امسال سیستم جامع الکترونیکی برگزاری مزایده‌ها در کشور را راه‌اندازی می‌کنیم.

استقرار سیستم جامع الکترونیکی مزایده/ برگزاری سالانه 11 مزایده بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اردشیر محمدی در حاشیه سفر به بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این سیستم مشتریانی که می‌خواهند در مزایده شرکت کنند نیازی به حضور مستقیم ندارند.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم در نیمه نخست امسال مزایده‌ها را به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات این سازمان تصریح کرد: انهدام کالاهایی که به تولید کشور آسیب می‌زِند از وظایف ماست که در راستای سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

محمدی گفت: بازگشت کالا (اعاده) به گمرک از دیگر وظایف ماست به طوری که گمرک کالایی را که در گمرک متروکه می‌شود به ما اعلام کرده و سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی برای فروش آن کالا اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: اگر صاحب کالای متروکه به گمرک مراجعه و مشکل ترخیص را حل کند، گمرک از ما تقاضای سند می‌کند و ما کالای مذکور را از لیست مزایده خارج کرده و به صاحب کالا برمی‌گردانیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان کالای اعاده‌ای(بازگشتی) به گمرک داشتیم که بخش اعظم کالاهای واسطه‌ای و ماشین‌آلات خط تولید بود.

 

فروش 140 میلیارد تومان اموال منقول و غیر منقول در سال 90

محمدی افزود: در سال گذشته 140 میلیارد تومان در قالب اموال منقول و غیرمنقول را که شامل 10 قلم کالای عمده همچون پوشاک، منسوجات، ماشین‌آلات صنعتی و لوازم جانبی کامپیوتر بود فروختیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بیشترین حجم کالای فروخته شده پوشاک بود و میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال 89، 65 درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی بعد از سه سال از زیان‌دهی خارج و به سوددهی رسید اظهار داشت: از 140 میلیارد تومان کالای فروخته شده 34 میلیارد تومان اموال غیرمنقول بوده است.

محمدی با بیان اینکه 15 تا 20 درصد کالاهای جمع‌‌آوری شده منهدم می‌شوند یادآور شد: اگر گمرک نسبت به اعلام کالای متروکه اقدام کند سازمان اموال تملیکی در 15 روز نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام می‌کند.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سالانه 11 مزایده و حراج حضوری بر اساس نیازی که داریم برگزار می‌کنیم، اما سال گذشته سه مزایده فوق‌العاده و 10 حراج در استان‌ها برگزار کردیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول