اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

شتر می‌تواند به عنوان یک متعادل‌کننده دام مطرح شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: شتر می‌تواند به عنوان یک متعادل‌کننده دام و مرتع مطرح شود.

شتر می‌تواند به عنوان یک متعادل‌کننده دام مطرح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در نخستین کنگره ملی شتر در محل هتل پردیسان مشهد اظهار داشت: در شرایط کنونی اقلیمی کشور و توسعه کویرها شتر می‌تواند به عنوان متعادل‌کننده دام و مرتع و بهترین دام برای تولید پروتئین خام دامی مطرح باشد.

وی افزود: زیرا این دام علوفه کم‌ارزش عرصه‌های بیابانی را به پروتئین دامی تبدیل کرده و علاوه بر آن فرآورده‌های بیولوژیک شتر می‌تواند به عنوان بهترین بستر تولیدات دارو و واکسن در کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری و تحقیقات شتر در خراسان‌رضوی تشکیل شده و هم‌سو با مراکز تحقیقات سراسر کشور به پژوهش‌های کاربردی می‌پردازد.

وی عنوان کرد: از اهداف این کنگره مهم آشنایی و تبادل نظر کارشناسان بومی، پژوهش‌های کاربردی و تولید شتر است.

رئیس مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی کشور نیز در ادامه این کنگره اظهار داشت: این مؤسسه در ارتباط با بیماری‌های شتر و واکسن‌های مورد نیاز پرورش شتر اقدامات علمی را آغاز کرده و طرح‌هایی نیز در این زمینه به ثمر نشسته است.

علی قدکچی خاطرنشان کرد: امروز مرکز تولیدات بیولوژیک شتر به همت وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت مرکز مناطق محروم در مشهد افتتاح می‌شود.

نخستین کنگره ملی شتر با هدف شناسایی توان تولیدی شتر، تولید فرآورده‌های بیولوژیکی شتر، حمایت از پژوهش‌های کاربردی و تولیدی درباره این حیوان در مشهد مقدس با حضور آیت‌الله حسن عالمی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی کشور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

 انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول