اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

عرضه 50 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت:‌ 50 تن مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک امروز در 450 فروشگاه عرضه شد.

عرضه 50 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی رفیعی محمدی ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به پرورش و عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک در قم گفت:‌ نخستین مزرعه مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک در آذر ماه سال گذشته برای پرورش و عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود:‌ در این مزرعه، محصول هیچ گونه داروی ضد انگل و دارای آنتی بیوتیک مصرف نکرده و مرغ‌ها بدون استفاده از مواد دارویی به بازار عرضه می‌شوند.

رفیعی محمدی ادامه داد:‌ در روند تولید و پرورش این مرغ‌ها که به نام مرغ سبز نامگذاری شده‌اند، تمام نظارت‌های بهداشتی و مراقبت‌های درمانی صورت می‌گیرد که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی محصول دچار آسیب جدی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد:‌ تمام مرغداری‌ها باید دارای پروانه بهداشتی باشند و شرایط برای جذب مسئول فنی و دامپزشک به همراه کارشناس بهداشتی برای نظارت و درمان طیور در مرغداری‌ها ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: نمونه‌برداری از محصولات برای مصرف آنتی بیوتیک در گوشت و محصولات آنها در سه دوره 15، 25 و 45 روزه انجام می‌شود تا مرغ بدون آنتی بیوتیک برای عرضه به بازار آماده شود.

رفیعی اذعان کرد:‌ مرغ‌های نمونه‌برداری شده با توجه به شرایط بهداشتی به کشتارگاه عرضه شده و مرغ کشتار شده در پاکت‌های مندرج به نام مرغ بدون آنتی بیوتیک برای عرضه روانه بازار می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان قم ابراز داشت: در حال حاضر 450 مرکز عرضه مرغ، 50 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک را برای فروش به همشهریان وارد بازار کرده که قیمت این محصول نسبت به مرغ عادی پنج هزار ریال بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: ‌این محصول در تمام فروشگاه‌های و مراکز عرضه مرغ از جمله فروشگاه بهاران، عمار یاسر، تولید دارو و رضوان وجود دارد و مراکز عرضه مرغ می‌توانند با مراجعه به کشتارگاه بهاران محصول مورد نیاز خود را تامین کنند.

رفیعی عدم مصرف آنتی بیوتیک در مرغ را یک ظرفیت خوب برای این محصول ذکر کرد و گفت:‌ نبود داروی آنتی بیوتیک در مرغ ظرفیت خوبی در سلامت مواد غذایی این محصول ایجاد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: این محصول به دلیل عدم مصرف آنتی‌ بیوتیک، میزان دوره پرورش کوتاهی دارد و ضریب تعدیل مواد غذایی کمتر و تولید بهتر است که این امر سبب افزایش 25 درصدی تولید در یک دوره پرورش مرغ خواهد شد.

وی یکی از رویکرد‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی را ارائه محصول سالم به شهروندان عنوان کرد و افزود:‌ در راستای حرکت پرورش و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک با هماهنگی تعاونی‌های مرغ گوشتی و جهاد کشاورزی درصدد افزایش و پایداری مزارع پرورش مرغ برای عرضه به بازار هستیم.

رفیعی گفت:‌ امید است فرهنگ‌ مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک در بین خانواده‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول