اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خدمات کشاورزی کاکی خبر داد

آغاز برداشت 35 تن صیفی‎جات در کاکی

خبرگزاری فارس: مسئول خدمات کشاورزی کاکی گفت: برداشت حدود 35 تن انواع صیفی‎جات از نیمه دوم فروردین در بخش کاکی آغاز شده است.

آغاز برداشت 35 تن صیفی‎جات در کاکی

حیدر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: در بخش کاکی بیش از 800 هکتار سطح زیر کشت صیفی‎‌جات وجود دارد که در سال جاری سطح زیر کشت این محصول افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در کاکی گفت: بخش کاکی با جمعیت 28 هزار نفر از سالیان دور بخاطر اراضی بسیار مستعد و حاصل‎خیز و وجود مراتع و چراگاه‎ها شرایط مناسبی برای توسعه و گسترش کشاورزی و دامداری داشته است.

مسئول خدمات کشاورزی کاکی افزود: به همین دلیل کاکی همواره از نظر کشاورزی و دامداری در سطح استان جایگاه ویژه‎‏ای به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی خاص در فصول پاییز و زمستان شرایط محصولات پیش‎رس بویژه گوجه فرنگی را مهیا کرده است.

دهقانی تصریح کرد: از سوی دیگر مجاورت بخشی از منطقه با رودخانه مند و وجود اراضی هم‎جوار با رودخانه مند و امکان استفاده از آب آن، موقعیت مناسبی برای توسعه محصولاتی چون گندم، گوجه و صیفی‎‌جات را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری در کاکی بیش از 3 هزار و800 هکتار گوجه کشت شده و میزان تولید این محصول به طور متوسط در واحد سطح 45 تن بوده است.

دهقانی یادآور شد: کاکی یکی از قطب‎های تولید محصولات گلخانه‎ای در استان است و سالانه بیش از 550 میلیون قطعه انواع نشا گوجه فرنگی در آن تولید و به سایر استان‎ها نیز عرضه می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: محصولات دیگری نیز چون ذرت، تنباکو، آلوئه‌ورا، نخیلات، توت فرنگی، گیاهان علوفه‎ای، سبزیجات برگی، بادمجان، پیاز و سیر و دیگر محصولات کشت می‌شود.

دهقانی گفت: تولید این محصولات سطحی در حدود 950 هکتار به خود اختصاص داده‎ است.‎

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول