اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

40 درصد شبکه آب روستایی نیکشهر فرسوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سیستان‌وبلوچستان گفت: در شهرستان نیکشهر تعداد 650 روستا آب شرب لوله‌کشی دارند که 40 درصد شبکه آب روستایی فرسوده و از کار افتاده‌اند.

40 درصد شبکه آب روستایی نیکشهر فرسوده است

عبدالعزیز بلوچ‌زهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: تداوم خشکسالی در سیزدهمین سال و کمبود نزولات جوی و نباریدن باران سبب شده بیشتر چاه‌های آب شرب روستاها خشک شود.

وی افزود: تعداد 36 روستا که منابع آبی آنها چاه است با خشک شدن آب چاه‌ها بحران بی‌آبی بیشتر را احساس می‌کنند و موجب نگرانی جدی مردم این مناطق شده است.

بلوچ‌زهی گفت: اکنون در 98 روستای شهرستان با جمعیت 2 هزار و 700 نفر بحران بی‌آبی به شدت احساس می‌شود که این روستاها فقط به وسیله هشت تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: برای نجات روستاییان از بی‌آبی و جلوگیری از مشکلات و بروز بیماری‌ها برای کوتاه مدت جابجایی و حفر چاه جدید نیاز به 250 میلیون تومان اعتبار است.

وی اختصاص پنج دستگاه تانکر جدید و اختصاص 450 میلیون تومان اعتبار آبرسانی، اختصاص 150 کیلومتر لوله برای مهار و انتقال آب چشمه‌ها با 280 میلیون تومان اعتبار، اختصاص 170 دستگاه تانکر ثابت یک‌هزار و 2 هزار لیتری را از مهم‌ترین نیازهای آب و فاضلاب روستایی برای کنترل بحران بی‌آبی در شهرستان نیکشهر عنوان کرد.

شهرستان نیکشهر با 24 هزار کیلومتر مربع دارای 215 هزار نفر جمعیت است که 70 درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

انت‌های پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول