اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوالقاسم طالبی‌ در نشست بررسی فیلم قلاده‌های طلا‌

قلاد‌ه‌های طلا نمایش تلاش خارجی‌ها برای برهم زدن آرامش کشور است / سفارشی کار نکردیم

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم قلاده‌های طلا گفت: آنچه که به نظر من می‌آمد این بود که نیروهای خارجی تمام تلاش خود را کردند تا امنیت را از کشور ما سلب کنند و ما در قلاده‌های طلا سعی کردیم این موضوع را به تصویر بکشیم.

قلاد‌ه‌های طلا نمایش تلاش خارجی‌ها برای برهم زدن آرامش کشور است / سفارشی کار نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم طالبی عصر امروز در نشست بررسی فیلم قلاده‌های طلا که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره ‌به دلایل ساخت این فیلم سینمایی اظهار داشت: این فیلم به طور کامل برگرفته از دغدغه‌های ذهنی من درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری است و به سفارش هیچ نهاد یا دستگاهی ساخته نشده است.

وی ادامه داد: در نگارش فیلم‌نامه این فیلم تلاش کردم تا تمام جوانب را در نظر بگیرم و از منابع موثق برای کسب اطلاعات بهره ببرم.

کارگردان قلاده‌های طلا افزود: در این فیلم تلاش کردم تا مطالبی را بیان کنم که در نتیجه‌گیری از حوادث سال 88 بتواند برای قضاوت آیندگان مفید باشد.

وی افزود: کسانی به این فیلم انتقاد داشته‌اند در یک گروه و دسته جای نمی‌گیرند و حتی از سوی برخی از نیروهای انقلابی به این دلیل که در این فیلم نفوذ MI6 را در درون سازمان اطلاعاتی کشور مطرح کرده‌ام بسیار مورد انتقاد قرار گرفته‌ام اما به هر حال درام لوازم خاص خود را دارد که باید رعایت شود.

طالبی ابراز داشت: جامعه ما متاسفانه به سمتی می‌رود که منتقد تکثیر می‌کند و هر کس حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد، مورد شدیدترین انتقادها قرار می‌گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی قلاده‌های طلا اظهار کرد: فیلم‌سازهای زیادی در حال حاضر در کشور وجود دارند و همه آزاد هستند تا نظرات خود را بگویند و قلاده‌های طلا فیلمی است که از سر دغدغه برای کشور و مردم ساخته شده است.

وی با اشاره به برگزیده شدن برخی فیلم‌ها در جشنواره‌های خارجی گفت: بسیاری از این جوایز کاملا سیاسی هستند و در حال حاضر یکی از کلاهبرداری‌هایی که در دنیای سینما رایج شده، سیاسی کردن و حاشیه‌سازی برای فیلم‌ها است تا نظر جشنواره‌های خارجی به آنان جلب شود.

طالبی با اشاره به انتقادهایی که به قلاده‌های طلا شده است، افزود: یک سری افراد که از کشور فراری شده و خارج از زندگی می‌کنند، منتظرند تا حکومت با فیلمی مخالفت کند تا آن فیلم را با تمام ابزارهایی که در اختیار دارند، حمایت کنند و این روش برای یک عده راهی شده تا توجه محافل مختلف را به فیلم خود جلب کنند که من اسم این کار را کلاهبرداری هنری می‌گذارم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد پرداختن به موضوع قتل ندا آقا سلطان در قلاده‌های طلا گفت: موضوع ندا برای من یک مسئله مجهول بود و  تنها چیزی که در این مورد اطمینان داشتم، نقشی بود که سفارت انگلیس در جریان پشتیبانی قتل او ایفا کرد.

کارگردان فیلم سینمایی قلاده‌های طلا یادآور شد: در این فیلم تلاش کردم تا بگویم ملت ما با یکدیگر مشکلی ندارند و اگر مشکلی در مرزهای این کشور ایجاد می‌شود به دلیل شیطنت عوامل خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: ساختن فیلم‌های سیاسی بسیار سخت است چرا که در این میان هر کس برای خودش نظراتی دارد و دستگاه‌های مسئول نیز در جریان ساخت اینگونه فیلم‌ها حساسیت صد چندان پیدا می‌کنند.

طالبی اذعان داشت: این موضوعات سبب می‌شود تا بسیاری از فیلمسازان خود را در این زمینه به زحمت نیندازند و با ساختن فیلم‌های سطحی که در گیشه هم جواب می‌دهد، کار خود را راحت کنند.

وی عنوان کرد: آنچه که به نظر من می‌آمد این بود که نیروهای خارجی تمام تلاش خود را کردند تا امنیت را از کشور ما سلب کنند و ما در قلاده‌های طلا سعی کردیم این موضوع را به تصویر بکشیم.

کارگردان فیلم سینمایی قلاده‌های طلا با اشاره به اینکه ملت ایران با یکدیگر اختلافی ندارند، گفت: آنچه میان مردم متفاوت است یک سری مسائل سلیقه‌ای است که بر اثر غفلت در زمینه فرهنگ جامعه ایجاد شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول