اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

بعد از دفاع جانانه افغان‌ها در مقابل تروریست‌ها

پارلمان افغانستان از دولت خواست از نیروهای امنیتی افغان تقدیر کند

خبرگزاری فارس: به دنبال جلوگیری از افزایش تلفات غیرنظامیان بر اثر حمله گروهی طالبان به پایتخت و ولایت‌های افغانستان، پارلمان این کشور خواستار تقدیر فوق‎العاده برای نیروهای امنیتی شد.

پارلمان افغانستان از دولت خواست از نیروهای امنیتی افغان تقدیر کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پارلمان افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای از دولت این کشور خواست تا به تمام افسران و نیروهای امنیتی که در حملات روز گذشته شبه‎نظامیان طالبان فداکاری و مقاومت کرده‌اند با اعطای ترفیع رتبه تقدیر کند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که برای تمام سربازانی که در عملیات سرکوب تروریست‌ها در روز گذشته حضور داشتند، هدایای نقدی در نظر گرفته شود.

اعضای پارلمان افغانستان از نهادهای امنیتی این کشور خواست تا به خاطر تأمین امنیت و دفاع از ارزش‎های ملی تلاش‎ بیشتری انجام دهند.

بر اساس این اطلاعیه، گروه‎های تروریستی با داشتن پناهگاه‌های امن در کشور همسایه و سیاست غیرشفاف دولت در پیوند با مسئله صلح به حملات خود ادامه می‎دهند.

با این حال در اطلاعیه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان منتشر شد، آمده است که ورود تروریستان انتحاری به کابل و دیگر ولایت‌های کشور نشان از ناکامی اطلاعاتی افغان‎ها و به خصوص ناتو دارد و باید به صورت جدی با آن مبارزه کرد.

روز گذشته تروریستان 3 نقطه کلیدی شهر کابل را هدف قرار دادند که یکی از این نقاط پارلمان افغانستان بود.

"بسم الله محمدی" وزیر کشور افغانستان امروز با حضور در یک کنفرانس، اظهار داشت: 47 تن بر اثر حملات انتحاری و درگیری افراد مهاجم در کابل و چند ولایت دیگر افغانستان کشته شدند که 36 تن آنان را مهاجمان مسلح تشکیل می‌دهد.

وزیر کشور افغانستان با بیان این که 8 تن از نیروهای امنیتی افغان و 3 غیرنظامی دیگر در جریان حملات و درگیری‌ها روز گذشته کشته شدند، گفت: همچنین در جریان این درگیری‌ها 65 تن دیگر زخمی شدند که 25 نفر آنان را غیر نظامیان و نیروهای امنیتی افغان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول