اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندرا زابل:

خدمات دولت در سیستان نویدبخش توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: خدمات انجام شده در دولت نهم و دهم آینده‌ای روشن و توسعه‌ای پایدار را برای منطقه سیستان نوید می‌دهد.

خدمات دولت در سیستان نویدبخش توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل حسین کیخا امشب در جلسه شورای اداری شهرستان زابل با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: خداوند را شاکریم که با پیروی از ولایت فقیه خدمت صادقانه به مردم را در دولت عدالت‌محور و مهرورز دکتر احمدی‌نژاد سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و برای خدمت‌رسانی از جان و دل مایه گذشته‌ایم.

وی افزود: توجه مقام معظم رهبری و تلاش هیئت دولت در این منطقه سبب شده منطقه سیستان روزهای خوب و درخشانی را پیش‌رو داشته باشد.

فرماندار زابل بیان کرد:‌ طرح‌ها و پروژه‌های بسیار زیادی با همت دولت مردان در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش آموزش عالی که محور توسعه شهرستان زابل است، با آغاز به کار دولت نهم و دهم دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت پنج دانشکده و توسعه و ایجاد سایت جدید دانشگاه زابل و استقلال دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور، راه‌اندازی یازدهمین دانشکده علوم قرآنی در کشور انجام شد.

کیخا گفت: امروز شهرستان زابل با جمعیتی بالغ بر 27 هزار نفر دانشجو و استاد به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: وجود بزرگترین سایت کامپیوتری دانشگاه‌های کشور و اولین دانشگاه هوشمند کشور در شهرستان زابل از دیگر افتخارات این شهرستان است.

فرماندار زابل در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در شهرستان زابل گفت: در بخش مخابرات قبل از دولت نهم و دهم تنها دو دکل تلفن همراه وجود داشت که هم‌اکنون به 42 سایت افزایش یافته و بیش از 35 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش برق نیز با احداث خط 400 کیلوولت از مسیر بیرجند به شبکه سراسری وصل شده‌ایم که این امر اعتباری بالغ بر 536 میلیارد تومان هزینه داشته است و تمامی روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

کیخا اضافه کرد:‌ در بخش کشاورزی طرح بزرگ انتقال آب به وسیله خط لوله به مزارع کشاورزی، لایروبی تمامی انهار، ایجاد چاه نیمه چهارم با ظرفیت 850 میلیون متر مکعب، آبرسانی به شهرهای سیستان با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان، خط انتقال چاه‌ نیمه سوم به زابل به طول 32 کیلومتر و... از دیگر خدمات انجام شده در دولت نهم و دهم است.

فرماندار زابل احداث 400 کیلومتر راه روستایی، احداث بیش از 160 کیلومتر بزرگراه، افتتاح 30 پروژه ساختمان آموزشی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان و 55 هزار متر مربع زمین‌های اهدایی از سوی خیرین برای احداث مدرسه را از جمله دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول