اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور انجام شد

گردهمایی فرمانداران و بخشداران منطقه سیستان

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور گردهمایی فرمانداران و بخشداران منطقه سیستان در فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد.

گردهمایی فرمانداران و بخشداران منطقه سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از فرماندار زابل عصر امروز در این جلسه اظهار داشت: خدمات ارائه شده توسط دولت در منطقه سیستان، تصویر توسعه و آبادانی را به نمایش گذاشته است.

حسین کیخا افزود: خدمات دولت در این منطقه شناسنامه‌ای از صداقت، برنامه‌ریزی و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار زابل با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ مشارکت بالای مردم در تمامی صحنه‌ها به ویژه صحنه‌‌ سیاسی، مهر تأییدی بر عملکرد دولت است.

وی ادامه داد: شجاعت کم‌نظیر دولت در انجام طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از جمله قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها ستودنی و تأثیرگذار است.

کیخا تصریح کرد:‌ دولت در برنامه‌ریزی‌های کلان خود منطقه سیستان را به طور ویژه در اولویت قرار داده است که نمونه بارز آن احداث بزرگراه‌ها، کمربندی بزرگ شهر زابل، گسترش مراکز آموزش عالی، توسعه زیرساخت‌های مخابرات و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در توسعه منابع حیاتی منطقه از جمله آب، برق، تجارت و اقتصاد است که همه و همه امید به زندگی را در مردم این سامان افزایش داده‌ است.

وی ادامه داد: سیستان سرزمین حماسه‌ها است که سبب عشق و ارادت کم‌نظیر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه امیرمؤمنان به دارالولایه شهرت جهانی یافت.

فرماندار زابل گفت: سیستانی که با پرورش اسطوره‌هایی همچون رستم و پهلوانان شاهنامه هویت ملی ایرانیان را با حیات جاودانه تاریخ پیوند زد با زایش و پرورش یعقوب لیث صفاری بیرق استقلال ایران زمین را برفراز بلندترین قله‌‌های دنیا برافراشت.

وی ادامه داد: سیستانی که با سند 5 هزار ساله شهر سوخته، عظمت کوه خواجه و دهانه غلامان و صدها دیگر از این دست بهشت باستان‌شناسان را به روایت نشسته است و با عنوان تنگه احد امروز دروازه شرقی ایران آینه‌دار شهدای سرافراز منطقه و صبوری، وفاداری و مرزبانی ایران اسلامی است.

کیخا اضافه کرد: این پیشینه پلی است که گذشته ما را با امروز پیوند می‌زند تا ما ضمن آگاهی بیشتر از توانمندی‌های خود برنامه‌های توسعه منطقه را بر محور آن تنظیم کنیم.

فرماندار زابل خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سیستان دارای 920 روستا و آبادی بوده که در دولت نهم و دهم با تقسیمات کشوری در منطقه سیستان دو شهرستان جدید، چهار بخش و یک شهر جدید به منطقه اضافه شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول