اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

«سید ناصر العلوی» توسط تروریست‌ها به شهادت رسید

بیانیه حوزه علمیه کربلا درباره شهادت امام جماعت زینبیه دمشق

خبرگزاری فارس: در پی شهادت امام جماعت زینبیه دمشق توسط تروریست‌ها، حوزه علمیه کربلا درباره شهادت وی بیانیه‌ای صادر و خواستار حمایت بیشتر از حوزه‌های علمیه و علمای شیعه در سوریه شد.

بیانیه حوزه علمیه کربلا درباره شهادت امام جماعت زینبیه دمشق

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از ترور روز گذشته «سید ناصر العلوی» خطیب و امام جماعت حسینیه العلویه منطقه زینبیه دمشق، موج محکومیت مراکز شیعی علیه این اقدام رو به تزاید است.

بنابر این گزارش، حوزه علمیه کربلای معلی در بیانیه‌ای که توسط شبکه شیعیان منتشر شده، حوزه علمیه و موسسات دینی کربلا این اقدامات تروریستی در زینبه دمشق را محکوم کرده و آورده است: این ترور در حق کسی رخ داد که عمر خود را در راه تربیت و تعلیم و امامت امت و خدمت دین و جامعه گذراند.

در این بیانیه حوزه کربلای معلی از دولت سوریه خواسته است که در کمیته‌ای حقایق این ترور را بررسی کند و افکار عمومی را از آن آگاه سازد و قاتلان این عالم شیعی را تقدیم عدالت کند.

این حوزه علمیه همچنین خواستار حمایت بیشتر دولت سوریه از موسسات دینی و حوزه‌های علمیه به‌ویژه در زینبیه دمشق شدند.

به گزارش فارس و بر اساس گفته‌های خانواده «سید ناصر العلوی»، یک فرد ناشناس عصر جمعه، ساعت 8 (به وقت دمشق) سید ناصر را مقابل منزلش در منطقه «السیده زینب» در دمشق هدف گلوله قرار داد.

به گفته خانواده این عالم سوری، چند نفر این فرد مهاجم را همراهی می‌کردند و سید ناصر العلوی از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفت که پس از این حادثه فورا به بیمارستان منتقل شد اما در آنجا به دلیل شدت جراحت جان سپرد.

سید ناصر العلوی از فعالان سرشناسی بود که به خانواده‌های آسیب دیده‌ای که در نتیجه حوادث و اقدامات عناصر مسلح از مناطق مختلف سوریه به منطقه «الزینبیه» پناه برده بودند، کمک می‌کرد.

بنابر این گزارش، پیکر شهید سید ناصر العلوی روز گذشته در دمشق تشییع شد و در قبرستان «الغربا» به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول