اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دکن کالج دانشگاه پونای هندوستان:

روابط دوستانه ایران و هندوستان ارتقا یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس دکن کالج دانشگاه پونای هندوستان گفت: روابط دوستانه بین کشور ایران و هندوستان ارتقا یافته است.

روابط دوستانه ایران و هندوستان ارتقا یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ددلوگار صبح امروز در چهارمین کنگره انجمن باستان‌شناسی جنوب آسیا در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: برگزاری این گونه همایش‌ها، فرصت بسیار خوبی برای باستان‌شناسان است تا یافته‌های جدیدی را در زمینه ارتباطات ایران و هندوستان کشف کنند.

وی افزود: نخستین کنگره بین‌المللی انجمن باستان‌شناسان جنوب آسیا در هندوستان، دومین کنگره در شیراز، سومین در سریلانکا و چهارمین کنگره در سیستان‌وبلوچستان برگزار شده است.

رئیس دکن کالج دانشگاه پونای هندوستان بیان کرد: ایران از نظر باستان‌شناسی بسیار قوی و غنی است و تاکنون یافته‌های بسیار زیادی از دوران گذشته در این کشور متمدن کشف شده است.

دبیر دوم همایش کنگره باستان‌شناسی جنوب آسیا نیز گفت: برگزاری این گونه همایش‌ها تاثیر بسیار زیادی در شناخت فرهنگ و حفظ روابط بین کشورها دارد.

پروفسور شیروالکار ادامه داد: از هزاره سوم تا قرن دوم به لحاظ قومی، ایران و هند از هم جدا شدند اما فرهنگ مشترک در تفکر مردم باقی ماند.

وی افزود: ایران و هندوستان وجوه مشترک زیادی با هم دارند به طوری که نام کشور هندوستان یک کلمه ایرانی است.

دبیر دوم همایش کنگره باستان‌شناسی جنوب آسیا بیان داشت: برگزاری این سمینار در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان و شهرستان زاهدان یک اتفاق بسیار خوب است زیرا که در این منطقه امکانات و تجهیزات لازم برای مطالعات علمی مهیا شده است.

پروفسور شیروالکار گفت: کشورهای آسیایی می‌توانند با استمرار این گونه سمینارها و بهره‌برداری از دستاوردهای آن و تعاملات و همکاری‌های بیشتر بر ارتقاء روزافزون این علم در آسیا بیفزایند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول