اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس اعلام آمادگی کرد

توسعه همکاری‌های فارس با پنجاب پاکستان

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: ما آمادگی داریم تا در خدمات فنی و مهندسی، نفت و گاز و صنایع هایتک و سایر زمینه‌های مورد علاقه، همکاری‌های مشترکی با ایالت پنجاب پاکستان داشته باشیم.

توسعه همکاری‌های فارس با پنجاب پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین‌صادق عابدین ظهر امروز در جلسه دیدار با ذوالفقار علی خان کهوسه مشاور ارشد سر وزیر ایالت پنجاب کشور پاکستان، با اشاره به زمینه‌های مشترک فرهنگی و اعتقادی میان دو ملت ایران و پاکستان، اظهار داشت: برای افزایش همکاری‌ها میان ایالت پنجاب و استان فارس باید مذاکرات و بررسی‌های کاملی انجام شود؛ چراکه اطمینان داریم که زمینه‌های بسیاری برای توسعه بیشتر همکاری‌ها میان دو طرف وجود دارد و فارس می‌تواند در زمینه‌های مختلفی محور توسعه تمام‌جانبه باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از توان اقتصادی، خدماتی و فنی این استان در تامین نیازهای ایالت پنجاب، ابراز داشت: ما آمادگی داریم تا در زمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، نفت و گاز و صنایع هایتک و سایر زمینه‌های مورد علاقه، همکاری‌های مشترکی با ایالت پنجاب پاکستان داشته باشیم و اکنون بخش خصوصی این استان توان مناسبی برای پاسخگویی به این نیازها دارد.

وی با ابراز خرسندی از توجه ویژه هیئت پاکستانی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استان فارس خاطرنشان کرد: موضوع توسعه همکاری میان استان فارس و ایالت پنجاب کشور پاکستان از سوی بخش اقتصادی خصوصی و دولتی پیگیری می‌شود.

ذوالفقار علی خان کهوسه مشاور ارشد سر وزیر ایالت پنجاب کشور پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در استان فارس و شهر شیراز گفت: نزدیکی‌های بسیاری در زمینه‌های فرهنگی میان دو ملت ایران و پاکستان وجود دارد و ما علاقمندیم تا در زمینه‌های مختلفی از جمله تولید انرژی خورشیدی از توان فنی استان فارس بهره‌گیری کنیم.

وی افزود: هر ساله نمایشگاهی از توانمندی‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان برپا می‌شود که این فعالیت می‌تواند در سطح گسترده‌تری و با حضور استان فارس انجام گیرد.

به گزارش فارس، این جلسه با بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های چند جانبه میان ایالت پنجاب کشور پاکستان و استان فارس پایان یافت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول