اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری:

نیاز به تقویت ارتباط کلامی داریم

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: با توجه به تأثیر ارتباطات کلامی در جامعه، باید ارتباطات کلامی و شیوه و نحوه بیان لسانی در جامعه تقویت و آفات پیش رو برداشته شود.

نیاز به تقویت ارتباط کلامی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان ابرکوه اظهار داشت: آیه‌ای که به عنوان آیه سال نامیده شده است، آیه 70 سوره مبارکه احزاب است که خداوند در این آیه می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَدِیداً»، «اى کسانى که ایمان آورده‏اید از خدا بپرهیزید و بترسید و بگویید گفتنی محکم و مناسب».

وی افزود: معرفی آیه سال زمینه‌ای برای تدبیر و الهام‌گیری جمعی از قرآن کریم در فعالیت‌ها و نماد و رمز عملیات سالیانه در تشکیلات اتحادیه است که کاربرد فوق‌العاده‌ای در شخصیت افراد، محیط اجتماعی و روابط خانوادگی دارد.

حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: صحبت کردن، انتقال عواطف و اندیشه‌هاست و باید توجه داشته باشیم که تأثیر کلام دارای آثار مثبت و منفی است.

وی با اشاره به اینکه عمده روابط بین انسان‌ها رابطه کلامی است، افزود: به دلیل حساسیت موضوع، خداوند بر نحوه سخن گفتن تأکید فراوان دارد و هم‌چنین ائمه معصومین نیز مردم را به سخن گفتن به جا و مناسب توصیه کرده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: در حوزه ارتباط کلامی نیاز به کار داریم و برای پیشرفت در این زمینه باید ابعاد مختلف آداب کلامی تقویت شود.

وی افزود: باید آفات کلامی مانند آفت سخن لغو، زخم زبان زدن و وارد شدن به حریم شخصی دیگران مانند غیبت و ایراد تهمت از سخن گفتن حذف شود.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به هدف اتحادیه در تقویت بنیان‌های دینی و ارزشی خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: باید ارتباط کلامی خود را به عنوان کسانی که قصد دارید در این حیطه وارد شوید تقویت کنید و به تمام جوانب گفتار تسلط داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: انسان با تفکر به یک نظام بیانی می‌رسد و در سکوت متفکرانه کلمات و ایده‌ها ساخته می‌شود و لازمه داشتن قول سدید که مدنظر قرآن است، تفکر است.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: خداوند در ادامه این آیه قول می‌دهد که چنانچه گفتار پسندیده را مدنظر قرار دهید، تمام اعمال را درست می‌کند و این مسئله اهمیت توجه صحیح به سخن گفتن را می‌رساند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول