اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین هیئت امنای مسجد جامع کبیر یزد معرفی شدند

خبرگزاری فارس: نخستین هیئت امنای مسجد جامع کبیر یزد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد معرفی شدند.

نخستین هیئت امنای مسجد جامع کبیر یزد معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نخستین جلسه هیئت امنای مسجد جامع یزد در سال جدید اظهار داشت: مسجد جامع کبیر یزد نماد فرهنگی مذهبی و دینداری ملی است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی با اشاره به تاریخچه زیبای مسجد جامع کبیر یزد، خواستار جمع‌آوری و تهیه و تدوین تاریخ شفاهی این مسجد در قالب کتاب شد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر هیئت امنای مسجد جامع در زمینه حفظ و انتقال نام، ارزش‌ها و فضاهای فرهنگی مسجد افزود: در رابطه با حوزه فرهنگی باید در این مسجد فعالیت‌های اساسی انجام شود و ایجاد فضای معنوی در طول سال نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بر لزوم تبدیل مسجد جامع یزد به معنوی‌ترین مکان در مراسم‌های مختلف تأکید کرد و گفت: نظارت، امنیت، حضور اقشار مختلف در محل مسجد هم‌چنین برنامه‌های فرهنگی افتخارآفرین، نیازمند حرکت جدی و تحول‌گراست.

وی ساماندهی وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب در تمام فصول سال و احیای موقوفات مسجد را از اولویت‌های کاری هیئت امنای مسجد برشمرد.

در این جلسه محمد دائمی به عنوان متولی موقوفات مسجد، محمدرضا انتظاربقیه‌الله به عنوان مسئول کتابخانه مسجد، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان‌باغی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام کاظم کریم‌بیگی از دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد، ذات‌الله نیکزاد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد، محمدرضا بهشتی نماینده بازاریان یزد، سیدعلی قندریز نماینده هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد، سیداحمد وزیرپور نماینده هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد و امیر طاهری نماینده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به عنوان اعضای هیئت امنای مسجد جامع کبیر یزد معرفی شدند.

این افراد نخستین هیئت امنای قانونی این مسجد هستند که کار خود را به طور رسمی آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول