اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

حضور وزیر ارشاد و هنرمندان کشوری در مرقد بی‌بی حکیمه(س)

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان کشوری برگزیده جشنواره‌های ملی رضوی در مرقد بی‌بی حکیمه(س) حضور می‌یابند.

حضور وزیر ارشاد و هنرمندان کشوری در مرقد بی‌بی حکیمه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم حضور وزیر ارشاد و هنرمندان کشوری و استانی جشنواره‌های ملی رضوی در مرقد بی‌بی حکیمه خاتون(س) فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) اظهار کرد: در این مراسم از بانوان فعال و صاحب‌اثر در زمینه ترویج فرهنگ رضوی تجلیل می‌شود.

* لزوم تقدیر شایسته از هنرمندان و فعالان جشنواره‌های رضوی

فرماندار گچساران ابراز داشت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر هنری و رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌های رضوی است.

علیزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار جشنواره‌های ملی رضوی سال‌های گذشته تاکنون در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های ملی رضوی یکی از فراگیرترین و مهم‌ترین جشنواره‌ها در سطح کشور است، بیان داشت: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سیره و روش ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) در بین مردم جامعه نهادینه می‌شود.

مقام عالی دولت در گچساران با تأکید بر تقدیر شایسته از هنرمندان فعال در عرصه جشنواره‌های رضوی، برگزاری این جشنواره‌ها را سبب تقویت روحی، مذهبی و اشاعه فرهنگ اصیل ولایی و دفاع از مقام ولایت و امامت در بین جوانان و نوجوانان دانست.

علیزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه و هفته فرهنگ رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز یکشنبه 10 اردیبهشت وزیر کشور و هنرمندان برگزیده جشنواره‌های رضوی در گچساران و در کنار مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) حضور می‌یابند.

* گچساران چهارمین پایتخت معنوی کشور است

فرماندار گچساران ابراز داشت: در این برنامه معنوی که جمعی از بانوان فعال در زمینه فرهنگ رضوی گچساران اعم از دانش‌آموز، دانشجو و شاغل نیز حضور دارند، از بانوان برگزیده در این زمینه تجلیل می‌شود.

علیزاده حضرت بی‌بی حکیمه(س) را آئینه تمام نمای عالی‌ترین جلوه‌های اخلاق و کرامات دانست و یادآور شد: بی‌بی حکیمه خاتون(س) سند دینی و معنوی گچساران و فرزند بلافصل امام موسی‌کاظم(ع) بوده و لازم است گچساران به عنوان چهارمین پایتخت معنوی کشور و قطب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مهم فرهنگی و جشنواره‌های رضوی در کنار مرقد بی‌بی حکیمه(ع) عنوان داشت: این برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شاخص مهمی در رشد، اعتلا و ترویج هنر فرهنگی و دینی در سطح جامعه بوده و می‌توان از این طریق بسترهای لازم برای پرورش افراد نخبه در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را فراهم کرد.

مقام عالی و اجرایی دولت در گچساران با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای استقبال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برگزیده جشنواره‌های ملی رضوی، بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری مطلوب این برنامه فرهنگی و معنوی تأکید کرد.

به گزارش فارس، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، شهرداری دوگنبدان، دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران هر کدام مسئولیت اجرای بخشی از این برنامه‌ها را بر عهده گرفتند.

نمایشگاه و هفته فرهنگ رضوی از هفتم اردیبهشت امسال با همکاری دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول