اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره هواشناسی استان البرز اعلام کرد

ادامه بارش باران در البرز تا 3 روز آینده

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره هواشناسی استان البرز از تداوم بارش باران در این استان طی سه روز آینده خبر داد.

ادامه بارش باران در البرز تا 3 روز آینده

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت:‌ پیش‌بینی‌های اولیه سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش تراکم ابرها در آسمان استان البرز و آغاز بارندگی‌ها از جمعه شب تحقق یافت و طی 24 ساعت گذشته شاهد بارش باران در این استان بودیم.

وی افزود: براساس داده‌های علمی و تحلیل گزارش‌های دریافتی از پایگاه‌های هواشناسی برای سه روز آینده تداوم بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: علت این است که در این روزها شرایط جوی به صورتی است که موجب افزایش ابرها و به طبع آن بارش باران بهاری خواهد شد.

رحمانیان افزود: بنابراین آسمان استان البرز در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه بیست و هفتم و بیست و هشتم فروردین‌‌ماه جاری، ابری و در اکثر مناطق بارش باران، رعد و برق و همراه با وزش باد خواهد بود.

* کاهش ابرها از روز چهارشنبه در استان البرز

رحمانیان خاطرنشان کرد: هم‌چنین احتمال می‌رود که این وضعیت در روز سه‌شنبه بیست و نهم فروردین نیز تداوم داشته باشد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که بارش باران در استان البرز تا سه ‌روز آینده ادامه داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط جوی و داده‌های علمی ایستگاه‌های هواشناسی اگر شرایط تغییر نکند، از روز چهارشنبه در استان البرز شاهد کاهش تراکم ابرها و باران خواهیم بود.

* تثبیت دمای هوا تا  2 روز آینده در استان البرز

سرپرست اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش دمای هوا و از ابتدای این هفته کاهش دما بودیم، بنابراین در روزهای آینده چه پیش‌بینی از سوی سازمان هواشناسی درباره کمینه و بیشینه دما می‌شود؟، گفت: کاهش دمای هوا از عصر روز جمعه اتفاق افتاده است اما در دو روز آینده با تثبیت دما مواجه خواهیم بود.

رحمانیان گفت: از امروز تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود که کم‌ترین دما حدود 7 درجه باشد و در روزها دمای هوا به صورت متغییر از 14 به 17 درجه برسد که این وضعیت حکایت از تثبیت دمای هوا دارد.

رحمانیان در پایان اظهار داشت: از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که از صبح روز چهارشنبه و با کاهش ابرها در آسمان استان البرز، شاهد افزایش دمای هوا باشیم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول