اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

/تازه‌های نشر/

زیباتر از زندگی

خبرگزاری فارس: شهید آوینی از نگاه دیگران به اهتمام «محمود مزرعتی» با عنوان «زیباتر از زندگی» منتشر شد و بر روی گیشه‌های کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

زیباتر از زندگی

کتاب «زیباتر از زندگی» دارای 31 بخش اعم از «چه کسانی و چرا از تحول شخصیت شهید آوینی و گذشته‌ او می‌ترسند»، «تجربه‌هایی که سرچشمه تغییر شدند»، «گوشه‌های خاموش و پنهان یک تفکر»، «زمان و جهان تحول»، «مرتضی دست نیافتنی نیست»، «تغییر او معجزه‌ای تمتم عیار بود»، «به آوینی گفتم جماعت از تو انتقاد می‌کنند»، «آوینی به دور از سیاست بازی‌های حرفه‌ای» و «درباره خیانت در انحلال جهاد سازندگی» است.

مقالات و یا نوشته‌های کتاب «زیباتر از زندگی» توسط نویسندگانی و کارگردانانی همچون «عماد افروغ»، «محمدعلی ‌زم»، «محمدیاسر رجبی»، «عباس یکرنگی»، «کیومرث پوراحمد»، «بهروز افخمی» و «نادر طالب‌زاده»، و برخی از اعضای خانواده شهید آوینی همچون «مریم امینی» همسر شهید و سیده کوثر آوینی به نگارش درآمده است.

در بخشی از این کتاب درباره «خیانت در انحلال جهاد سازندگی» و دست نوشته‌ منتشر نشده از «شهید آوینی» آمده است: در پشت جبهه‌ها ما فرزندان انقلاب داشتیم رفته‌رفته باور می‌کردیم، این یک سرنوشت لایتغیر است که انقلاب باید فرزندان خویش را ببلعد و خود را برای بلعیده شدن آماده کرده بودیم.

آن عزیز رجایی شهید می‌گفت هر کسی باید چیزی را قربانی راه انقلاب کند و من آبرویم را قربانی می‌کنم و ما که هنوز سنگینی خون آن عزیزان را بر گرده رنجور خویش داشتیم، پذیرفته بودیم که باید برای اسلام خود را تقدیم کنیم! جهاد سازندگی را، سپاه پاسداران را، بنیاد شهید را، کمیته‌ها را، و.... و چه باک؛ بگذار خون ما بر افق انقلاب بنشیند و خورشید عدالت سر از غیبت صدها ساله بردارد چه باک.

کمیته‌های انقلاب فدایی انقلاب بشوند، نام «وزارت» مثل یک وصله ناجور بر تارک عرش نگین سپاه پاسداران بنشیند، اداره‌ها جهادی نشوند که هیچ، «جهاد» اداره شود و انقلاب مثل گربه بی‌وفایی که فرزندان خویش را می‌خورد، یکایک ما را ببلعد، چه باک.

از یک سو می‌بینیم که نظام اداری کشور، فرزندان حقیقی انقلاب را دفع می‌کند و هر روز بیش از پیش به دامان تخصص‌گرایی، بروکراسی و فساد می‌غلتد و از سوی دیگر می‌دیدیم که چگونه کشتی انقلاب اسلامی موج‌ها را می‌شکافد و طوفان‌ها را می‌شکند و با نیروی بسم‌الله بر همه جریان‌های بیرونی غلبه می‌یابد و کره زمین را تسخیر می‌کند.

از یک سو خون شهدایمان همان طور که آن بزرگوار مطهری (ع) گفته بود بر شریان‌های اجتماع پخش می‌شد؛ بچه‌ها خیلی زود بزرگ مرد می‌شدند و مرد می‌شدند و مردان آرپی‌جی به دوش به صحنه‌های اعجاب‌انگیز جهاد فی‌سبیل‌الله می‌رفتند اما از سویی دیگر در درون خودمان، شمشیر دودم انقلاب، توگویی جناح دولت را با جناح دشمن اشتباه گرفته بودند.

انتشارات «جامعه نو» شهید آوینی از نگاه دیگران به اهتمام «محمود مزرعتی» با عنوان «زیباتر از زندگی» را در 235 صفحه منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول