اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استعفای پرفسور آمریکایی دانشگاه "قصیم" عربستان/ فساد حاکم بر بخش آموزش عالی

خبرگزاری فارس: پرفسور آمریکایی زبان انگلیسی دانشگاه "قصیم" مرکز عربستان سعودی ضمن اعلام استعفای خود از تدریس دانشگاه با ارسال نامه‌های الکترونیک برای دانشجویان خود از فساد حاکم بر بخش آموزش عالی رژیم سعودی پرده بر‌داشت.

استعفای پرفسور آمریکایی دانشگاه "قصیم" عربستان/ فساد حاکم بر بخش آموزش عالی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، پرفسور "جان استیون بوچر"، استاد زبان انگلیسی دانشگاه شهر "قصیم" در مرکز عربستان ضمن اعلام استعفای خود از تدریس در این دانشگاه با ارسال نامه‌های الکترونیک برای برخی از دانشجویان خود از فساد حاکم بر دستگاه آموزش عالی این کشور پرده برداشت. 

این استاد زبان انگلیسی در نامه خود با اشاره به استعفایش و عدم تدریس در این دانشگاه تاکید می‌کند که مسئولیت نیمه‌ تمام ماندن قرارداد و عدم دریافت حقوق کامل خود را به دلیل عدم تمایل جهت تدریس نه در این دانشگاه و نه هیچ دانشگاه سعودی دیگر برعهده می‌گیرد.

پرفسور بوچر دلایل استعفا و عدم رضایت خود جهت تدریس در دانشگاه‌های سعودی را در موارد زیر ملاحظه می‌کند:

- بی‌احترامی حرفه‌ای و فنی

این پرفسور آمریکایی تاکید می‌کند، با وجودی‌که من به خاطر مهارت حرفه‌ای و تخصص آموزشی خود به استخدام وزارت آموزش عالی عربستان سعودی درآمدم، اما هیچ‌گاه احترام و ارزشی را که شایسته آن بودم از سوی مسئولان سعودی ندیدم و با اینکه هدف از جذب من استفاده از تجارب آموزشی و ایده‌های تدریسم بود، اما هیچ‌گاه از این تجارب و ایده‌ها استفاده نشد.

- تحقیق و بازجویی در نحوه دادن امتیاز به دانشجویان

باید به نکات بسیار توهین‌آمیزی که همواره در طول دوران تدریسم در دانشگاه قصیم با آن مواجه بودم، اشاره کنم و آن تحقیق درباره نحوه دادن نمره و امتیاز به دانشجویانم بود که آن را توهینی بزرگ به اختیارات کاری خود تلقی می‌کردم. بی‌تردید تحقیق و بازنگری در نحوه دادن امتیازها به دانشجویان به این جهت صورت می‌گرفت که ریاست دانشگاه تصور می‌کرد، موفقیت‌های اساتید غیر واقعی و غیر حقیقی است.

این درحالی است که در اکثر مواقع در نمرات دانشجویان نیز دست برده و تغییر داده می‌شد.

- محیط بسیار کثیف و نامناسب آموزشی

از جمله مهمترین معضلات آموزشی موجود در عربستان سعودی نبود فضای بهداشتی و مناسب آموزشی است، بگونه‌ای که من همواره در طول دوران تدریسم در دانشگاه قصیم با تنگی نفس و سردرد مواجه بودم و دلیل این امر کاملا روشن بود، غیر بهداشتی و نامناسب بودن محیط آموزشی.

این درحالی است که برخی از دانشجویان به من اطلاع دادند که همواره با مشکلاتی مانند تنگی نفس مواجه هستند و یکی از مهمترین دلایل این امر انتشار هوای بسیار آلوده و کثیف از کولرهای یا سیستم‌های خنک‌کننده دانشگاه است.

- بی‌توجهی به امر آموزش

برنامه‌های آموزشی و تدریس نه تنها در دانشگاه قصیم بلکه در تمام دانشگاه‌های سعودی عقب‌مانده و به دور از پیشرفت‌های آموزشی صورت گرفته در عرصه جهانی و بین المللی است، این درحالی است که هیچ‌یک از هیئت‌های تدریس دانشگاه‌های عربستان نیز به این امر توجهی نداشته و اقدامی برای تغییر شیوه‌ها و سیستم‌های آموزشی دانشگاه‌های این کشور برنمی‌دارند و این صرف نظر از نحوه برخورد بسیار توهین‌آمیز مسئولان دانشگاه‌ها با دانشجویان است.

و سرانجام اینکه پرفسور "جان استیون بوچر"، استاد زبان انگلیسی دانشگاه شهر "قصیم" در مرکز عربستان در نامه خود تاکید می‌کند که به تمام دلایل فوق الذکر توان تدریس در دانشگاه‌های عربستان به طور عام و دانشگاه قصیم به طور خاص را ندارد و از تدریس در این دانشگاه استعفا می‌دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول