اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

تاکنون اعتبارات صندوق توسعه به کشاورزان پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه 10درصد از اعتبارات صندوق توسعه باید طبق قانون به کشاورزان اختصاص یابد، گفت: از این مبلغ فقط 147 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اختصاص یافته است.

تاکنون اعتبارات صندوق توسعه به کشاورزان پرداخت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، علیرضا منادی سفیدان اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یکی از دستاوردهای مهم مجلس هشتم بوده و گامی مهم در جهت تحقق اهداف جهاداقتصادی برای کشور به شمار می‌آید از این رو اعتبارات صندوق باید طبق قانون و به شکل منظمی اختصاص یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شرایط کنونی اعتبارات صندوق توسعه ملی 30 میلیارد دلار است، افزود: این رقم تا پایان سال به 50 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طبق قانون باید 10درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی یعنی 3 میلیارد دلار باید از طریق بانک توسعه تعاون به شکل ریالی به کشاورزان می‌رسید که با تبدیل رقم 3 میلیارد دلار به ریال، باید 12 هزار و 450 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان اختصاص می‌یافت.

منادی با انتقاد از اختصاص نامناسب اعتبارات، گفت: از مبلغ 12 هزار و 450 میلیارد تومان فقط 147 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان تخصیص یافته است و این رقم اندک کمکی کشاورزان نکرده است.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان طرح این پرسش که چرا این اعتبارات پس از گذشت چهار ماه هنوز به کشاورزان نرسیده است، تأکید کرد: در چنین شرایطی وزیر امور اقتصادیی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون باید پاسخگوی وضعیت اسف‌بار کشاورزان کشور باشند.

انتهای پیام/ح30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول