اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: آشتی ملی اولویت عباس نیست

خبرگزاری فارس: جنبش حماس با اشاره به تسلیم شدن "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی و کمیته چهارجانبه اعلام کرد که آشتی ملی اولویت عباس نیست.

حماس: آشتی ملی اولویت عباس نیست

به گزارش فارس، "اسماعیل رضوان" از رهبران حماس در اظهاراتی به پایگاه"الرساله" گفت که عباس پایان دودستگی‌ها و اختلافات را از اولویت‌های سیاسی خود نمی‌‌داند.

رضوان تصریح کرد که هدف از اظهارات عباس مبنی بر اینکه تشکیل دولت انتقالی فلسطین به اجازه فعالیت کمیته مرکزی در غزه منوط است، تخریب آشتی است.

وی از عباس خواست که سریعا تشکیل دولت انتقالی را بر اساس توافقنامه دوحه که به امضای وی و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس رسیده است، آغاز کند و پس از آن کمیته انتخابات ایفای نقش طبیعی خود در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز خواهد کرد.

رضوان همچنین تاکید کرد که حماس به تمامی مفاد توافقنامه آشتی فلسطین به منظور پایان دادن به دودستگی‌ها  و اختلافات پایبند است.

وی در ادامه اظهار داشت که هدف از فشارهای کمیته چهارجانبه و رژیم صهیونیستی بر عباس به شکست کشاندن تلاش‌های ملی فلسطین است.

از سوی دیگر "اسامه حمدان" مسئول روابط خارجی حماس تاکید کرد که حماس از توافقنامه دوحه شانه خالی نمی‌‌کند و به تلاش‌های خود تا تحقق کامل آشتی ملی ادامه خواهد داد.

وی افزود: ما هیچ شرطی را برای تشکیل دولت قرار نداده‌ایم و عباس که مامور عهده‌داری منصب نخست‌وزیری است باید تماس‌های خود با گروه‌های فلسطینی با هدف تعیین وزراء را آغاز کند در حالی که تا به این لحظه هیچ تماسی با گروه‌ها در این رابطه برقرار نکرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول