اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پرونده‌ جنایات عربستان و قطر علیه مردم سوریه مستندا در دمشق تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مقامات مسئول در دمشق سرگرم آماده‌سازی پرونده‌ای مستند تحت نظارت حقوقدانان بین‌الملل از جنایات حکام قطر و عربستان در کشورشان هستند.

پرونده‌ جنایات عربستان و قطر علیه مردم سوریه مستندا در دمشق تدوین می‌شود

به گزارش فارس، مقامات مسئول در سوریه تحت نظارت کارشناسان حقوق بین‌الملل سرگرم تشکیل پرونده‌ای از مستندات جنایات وحشیانه حکام قطر و عربستان در این کشور هستند.

سوریه بارها اعلام کرده است که عربستان و قطر و ترکیه از گروه‌های مسلح در سوریه حمایت می‌کنند. قطر و عربستان در دو-سه ماه گذشته چندین بار آشکارا خواستار حمایت تسلیحاتی جامعه‌بین‌الملل از گروه‌های مخالف مسلح در سوریه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هفته‌نامه المنار، مقامات سوریه قصد دارند پس از تکمیل این پروندهف آن را به محافل و نهادهای بین‌المللی و حقوقی و قانونی تحویل بدهند.

برخی منابع به المنار گفتند که این پرونده، شامل اعترافات و اسنادی است که حکام عربستان و قطر را که به نیابت از آمریکا و اسرائیل وارد جنگی کثیف علیه ملت سوریه شده‌اند، محکوم می‌کند.

این منابع اعلام کردند که مسئولان بلندپایه عربستان و قطر در این جنایاتی دست دارند که فراتر از حد تصور است. چرا که برخی عناصر تروریستی به مناسبات گسترده و محکم خود با ریاض و دوحه اعتراف کردند که چگونه حمایت مالی می‌شده‌اند.

المنار به نقل از این منابع اعلام کرد: سران سوریه همچنین شواهد، اسناد و صداهای ضبط‌شده‌ تلفنی از حکام تروریسم و عوامل آنان در سوریه دارد که در آن دستوراتی برای ایجاد انفجارهای بیشتر و ادامه کشتار در سوریه و تخریب تاسیسات سوریه ذکر شده است.

این منابع تاکید کردند که این پرونده که حاوی جنایات آل سعود و آل ثانی در عربستان و در قطر است، در بسیاری از کشورهای عربی منتشر می‌شود تا مردم در امت اسلامی با کسانی که علیه آنان توطئه می‌کنند آشنا شوند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول