اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون زندان‌های سیستان‌وبلوچستان:

آموزش کارکنان منجر به پیشرفت اهداف سازمانی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان موجب رشد و تعالی و پیشرفت اهداف سازمانی می‌شود.

آموزش کارکنان منجر به پیشرفت اهداف سازمانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان، محمود باهنر اظهار داشت: امروزه کمتر سازمانی است که به‌موقعیت، جایگاه و موفقیت خود نیاندیشد زیرا تغییرات عمیق ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی، حیات بسیاری از سازمان‌ها را به چالش کشیده است.

وی افزود: به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران تنها راه حفظ و ماندگاری سازمان‌ها در جهان متغیر کنونی انطباق با محیط بیرونی و پاسخ به نیازهای جدید و حفظ مزیت نسبی و برتری بر رقیبان است و این همه در گرو مهارت‌ها و آگاهی‌های کارکنان سازمان‌ها است.

معاون اداری و مالی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از جمله راه‌های ارتقای فرهنگ سازمانی و افزایش ظرفیت‌های علمی سازمان حضور کارکنان در دوره‌های آموزش است زیرا از این طریق قابلیت‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان ارتقای یافته و زمینه‌های لازم برای تغییر رفتار کارکنان فراهم می‌شود.

باهنر گفت: از سوی دیگر پیشرفت‌های شتابان و تغییرات تکنولوژیکی فراوانی که در جوامع بشری به وجود آمده، شکل نوینی به جوامع امروزی بخشیده است و چنین جوامعی به انسان‌های توسعه یافته نیاز دارد که بتواند با بینش مناسب مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف را در مشاغل متعدد بکارگیرند.

وی بیان کرد: انسان‌هایی که با خلاقیت و ابتکار، دانش و مهارت گسترده خود، ضمن انجام درست و بهینه مأموریت‌های شغلی خود، به تحقق اهداف سازمان کمک کنند بنابراین آموزش کارکنان و توسعه منابع انسانی سازمان‌ها نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد بلکه در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان مؤثر بوده و فشار متغیرهای محیطی را تعدیل خواهد کرد.

معاون اداری و مالی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: آموزش کارکنان سازمان‌ها نه فقط به عنوان وظیفه، بلکه خوراک فکری و روحی کارکنان برای رفع نیازها، خودشکوفایی و بالندگی آنها است و از این طریق می‌توان به مراحل خود انضباطی، خودکنترلی، قبول مسئولیت و نهایتاً خود شکوفائی نائل شد.

باهنر تصریح کرد: در عصر کنونی با توجه به پیشرفت‌های سریع علم و تکنولوژی و بروزرسانی یافته‌های علمی برای مدارک تحصیلی نیز تاریخ مصرفی مشخص می‌کند که باید از طریق دوره‌های آموزش جدید بروزرسانی شود درغیراینصورت از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی افزود: سازمان‌ها باید فضای ترغیب‌کننده‌ای را برای یادگیری کارکنان خود به وجود بیاورند لذا بهتر است مدیران قبل از اعزام کارکنان خود به دوره‌های آموزش طی جلساتی انتظارات خود را بیان و پس از اتمام دوره‌های مورد نظر نیز با هم‌اندیشی در زمینه یافته‌های حاصل از دوره‌های آموزش و چگونگی کاربست یافته‌ها بحث کنند.

معاون اداری و مالی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در چنین فضایی سازمان‌ها به سازمان یادگیرنده تبدیل شده و هزینه‌های صرف شده برای آموزش کارکنان را به‌عنوان سرمایه سازمان درمی‌آورد.

باهنر گفت: علمای مدیریت معتقدند به‌رغم هزینه‌های سنگین تربیت نیروی انسانی، آموزش همراه مدیریت صحیح، هر کشور عقب‌مانده‌ای را در کوتاه مدت در زمره کشورهای پیشرفته و برخوردار از بهره‌وری بالا قرارمی‌دهد و اگر ارزشمندترین دارایی یک کشور در قرن گذشته تجهیزات و تولیدات آن بود، در قرن بیست و یکم کارکنان علمی و میزان بهره‌وری آن خواهد بود. 

وی یادآور شد: آموزش کارکنان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و مدیریت هر دستگاه و سازمانی لزوماً سخاوتمندانه ولی با برنامه در آموزش کارکنان خود باید سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول