اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبود بیمارستان در ریگان قربانی می‌گیرد

مرگ بیماران در مسیر 100 کیلومتری ریگان ـ‌ بم

خبرگزاری فارس: نبود هیچ‌گانه مرکز اورژانس و بیمارستان در شهرستان ریگان و پیمودن مسیر طولانی ریگان ـ بم روزانه قربانی می‌گیرد و این مهم نیازمند توجه مسئولان استانی و وزارت بهداشت است.

مرگ بیماران در مسیر 100 کیلومتری ریگان ـ‌ بم

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان با داشتن 80 هزار نفر جمعیت شامل دو بخش مرکزی و گنبکی و داشتن مناطق کوهستانی روزانه شاهد مشکلاتی در زمینه تصادفات و بیماری‌هایی است که در مسیر ریگان بم به دلیل نبود بیمارستان بیماران و مصدومان جان خود را از دست می‌دهند.

یکی از شهروندان ریگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: چند روز پیش برادرم به دلیل سکته قلبی به مرکز بهداشتی درمانی محمد‌آباد ریگان مراجعه کردیم و به دلیل نبود اورژانس و بیمارستان وی را به بیمارستان بم در 100 کیلومتری این شهرستان اعزام کردند که در بین راه جان خود را از دست داد.

یکی دیگر از شهروندان ریگانی نیز بیان کرد: در مسیر جاده ریگان ایرانشهر تصادف کردیم که فرزندم مجروح شد، وی را به مرکز بهداشتی درمانی ریگان بردیم که به دلیل نبود بیمارستان و اورژانس وی را به بم اعزام کردند که در فاصله 30 کیلومتری بم جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اورژانس و یا بیمارستانی در ریگان وجود داشت، فرزندم زنده می‌ماند.

شهروند دیگری عنوان کرد: در مناطق کوهستانی ریگان دچار عقرب‌زدگی شدم و از مسیر کوه خود را به مرکز شهرستان رساندم که به دلیل نبود پزشک من را به بیمارستان بم اعزام کردند و در این مسیرها با مرگ دست و پنجه نرم کردم.

   * آغاز احداث فاز اول بیمارستان ریگان با اختصاص اعتبار

رئیس شبکه و مرکز بهداشت ریگان به خبرنگار فارس گفت: در شهرستان ریگان خدمات بهداشتی درمانی در قالب سه مرکز بهداشتی درمانی شامل مرکز بهداشتی درمانی رحمت‌آباد، شلتوک‌اباد و محمدآباد ریگان و 30 خانه بهداشت ارائه می‌شود.

منصور جلالی افزود: دو پایگاه اورژانس جاده‌ای در محورهای ریگان ـ فهرج و ریگان ـ ایرانشهر خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات شهرستان ریگان نبود اورژانس و بیمارستان در این شهرستان است که بیماران و مصدومان برای هر گونه مداوا مسیر 100 کیلومتری ریگان بم را برای مداوا طی می‌کنند.

جلالی گفت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان ریگان که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان است تا کنون تمام کارهای مقدماتی آن انجام و امسال با اختصاص اعتبار احداث فاز اول آن آغاز می‌شود.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت ریگان افزود: خدماتی که اکنون در شهرستان ریگان ارائه می‌شود در قالب چهار پزشک درحال انجام است و برای رفاه حال شهروندان ریگانی شیفت شب توسط دو پزشک انجام می‌شوند.

وی افزود: خدمات پزشکی و درمانی در مناطق صعب‌العبور ریگان توسط تیم سلامت انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول