اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آخرین خبرها از مصر

مصری‌ها در مخالفت با نامزدی بازماندگان رژیم "جمعه حمایت از انقلاب" را برگزار کردند

خبرگزاری فارس: مردم مصر تظاهرات "جمعه حمایت از انقلاب" را در اعتراض به نامزدی بازماندگان رژیم سابق مصر، از جمله "عمر سلیمان"، معاون حسنی مبارک در میدان التحریر برگزار و بر مقابله با مصادره‌کنندگان انقلاب شکوهمندشان تاکید کردند.

مصری‌ها در مخالفت با نامزدی بازماندگان رژیم "جمعه حمایت از انقلاب" را برگزار کردند

به گزارش فارس، میدان التحریر قاهره امروز (جمعه) شاهد برگزاری تظاهراتی با شکوه تحت عنوان "جمعه حمایت از انقلاب" بود که طی آن مردم مصر با تاکید بر اینکه برای حمایت از انقلاب خود همچنان در صحنه حضور دارند، تاکید کردند که با هرگونه حضور بازماندگان رژیم سابق در صحنه سیاسی کشور از جمله انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور مقابله خواهند کرد.

این تظاهرات پس از تصویب قانون ممنوعیت نامزدی و شرکت بازماندگان رژیم سابق در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در پارلمان الشعب برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان مصری با سردادن شعارهایی مانند "سلیمان جای تو در زندان است"، "سلیمان گمان می‌بری که اوضاع به شکل سابق بازمی‌گردد"، "مرگ بر حکومت نظامیان" و "اسرائیل با بودن سلیمان احساس امنیت می‌کند"، به شدت نامزدی عمر سلیمان و دیگر بازماندگان رژیم سابق در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان مصری نماز جمعه خود را با شعار "وفاداری به خون شهدا در برابر بازماندگان رژیم سابق" در میدان التحریر اقامه کردند و "صفوت الحجازی"، روحانی مصری در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد که حضور میلیونی در این تظاهرات به نمایندگی از سوی یک حزب یا یک ائتلاف صورت نگرفته است، بلکه این حضور سراسری و یکپارچه مردم مصر است.

 

خطیب نماز جمعه امروز میدان التحریر تاکید کرد که مردم مصر جمعه آینده در تظاهرات دیگری برای درخواست سرنگونی بازماندگان رژیم سابق شرکت خواهند کرد.

الحجازی هدف از برگزاری تظاهرات امروز در میدان التحریر را پاکسازی مصر از وجود بقایای رژیم بیان کرد و گفت: به دشمنان انقلاب می‌گوییم که آنها از ما نیستند و ما نیز از آنها نیستیم، حسنی مبارک سرنگون شده و دوران او هرگز بازنخواهد گشت.

وی با اشاره به تصویب قانون ممانعت از فعالیت سیاسی بازماندگان رژیم سابق افزود: ملت مصر برای منزوی کردن وابستگان به رژیم سابق به تصویب قانون نیاز ندارد و نظر خود را در روز انتخابات در پای صندوق‌های رای خواهد داد و ما منتظر نمی‌مانیم که شورای عالی نظامی قانون ممنوعیت شرکت بازماندگان رژیم سابق را تصویب کند.

وی گفت: مهمترین خواسته انتخاب فردیشرافتمند به عنوان رئیس‌جمهوری مصر است، کسی که در برابر آمریکا زانو نزند و با اسرائیل تعامل و ارتباط نداشته باشد و از بازماندگان رژیم سابق نباشد.

الحجازی گفت: ما نه تنها برای اعتراض به نامزدی عمر سلیمان در میدان التحریر تجمع نکرده‌ایم، بلکه اعتراض ما به نامزدی همه عوامل رژیم سابق است.

این روحانی مصری با انتقاد از عمر سلیمان سوال کرد: آیا عمر سلیمان از گناهان مبارک خبر داشته و آنها را نادیده می‌گرفته یا باوجودی‌که رئیس سازمان اطلاعات بوده، از جنایات مبارک بی‌خبر بوده است که در هر دو حالت مردم مصر در برابر مصیبت بزرگی قرار دارند.

الحجازی در پایان گفت: عمر سلیمان ادعا می‌کند که مردم مصر نمی‌دانند چگونه دمکراسی را پیاده کنند و آن را به اجرا بگذارند، اما در پاسخ به سلیمان می‌گویم که خواهی دید مردم مصر چگونه دمکراسی را پیاده خواهند کرد و به خدا سوگند که نمی‌گذاریم به ریاست جمهوری برسی، مگر اینکه همه ملت مصر را از پیش‌رو برداری و نابود کنی.

تظاهرات میلونی "جمعه حمایت از انقلاب" پس از 8 ساعت با برگزاری نماز مغرب و عشاء توسط تظاهرات‌کنندگان مصری در میدان التحریر پایان یافت.

انتهای پیام/زع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول