اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اوج‌گیری انتقادات از پخش دو فیلم سینمایی صورت گرفت

اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از مواضع آیت‌الله خاتمی

خبرگزاری فارس: جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تهران از اظهارات خطیب جمعه تهران در انتقاد از اکران فیلم‌های دور از شأن نظام اسلامی حمایت کردند.

اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از مواضع آیت‌الله خاتمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پس از انتقاد آیت‌الله سیداحمد خاتمی از اکران دو فیلم سینمایی دور از شأن نظام اسلامی، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مختلف تهران ظهر امروز با حضور در جامعه مدرسین در قم، با این استاد حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌و گو کردند.

در ابتدای این دیدار، یکی از دانشجویان با اشاره به پخش دو فیلم «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» ضمن انتقاد از اعطای مجوز برای پخش به این فیلم‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم گشت ارشاد برای زیر سوال بردن طرح امنیت اخلاقی ساخته شده و ساختار آن شبیه فیلمی مانند مارمولک است که هدف از آن نیز انتقاد از روحانیت بود.

علی فروغی دانشجوی دیگری بود که در این جلسه با اشاره به انتقاد آیت‌الله خاتمی از پخش این فیلم‌ها و حمایت از مواضع وی اظهار کرد: زمانی که این مسئله مطرح شد، دو جریان در محیط‌های دانشجویی و اجتماع شکل گرفت که جریان نخست آن در سینما بود.

وی افزود: این جریان معلوم‌الحال هیچ تطابقی با ارزش‌های انقلاب نداشته و موضع‌گیری جریان دوم نیز بر خلاف نظرات علما و توسط وزیر ارشاد بود.

این دانشجو با اشاره به موضع‌گیری وزیر ارشاد بر خلاف نظرات برخی از ائمه جمعه گفت: این امر برای مردم متدین و عموم جامعه ایران قابل پذیرش نیست.

وی از سکوت دستگاه‌های فرهنگی در این مسئله انتقاد کرد و عنوان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور نباید در اینگونه مسائل ساکت باشد.

فروغی با بیان اینکه باید واکنش‌های جدی در این زمینه صورت گیرد گفت: ما خواهان این مطلب هستیم که با استفاده از تریبون‌هایی چون نماز جمعه و دیگر ابزارها دست به دست هم داده و از ضربات فرهنگی جلوگیری کنیم.

این دانشجو ادامه داد: توصیه‌های علما و مراجع تقلید می‌تواند ما و دیگران را در اصلاح این مسیر یاری کرده و موجب اقدامات خوبی در این خصوص شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول