اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید خشونت‌ها علیه زنان عربستانی

خبرگزاری فارس: به دنبال ارائه گزارش‌هایی مبنی بر افزایش آزار جنسی زنان عربستانی، مجلس شورای رژیم سعودی اعلام کرد که در حال بررسی قانون مبارزه با آزار جنسی زنان و خشونت‌های خانوادگی است.

تشدید خشونت‌ها علیه زنان عربستانی

به گزارش فارس، روزنامه "الاقتصادیه" چاپ عربستان به نقل از "فاضل" عضو مجلس شورای سعودی نوشت: به دنبال ارائه گزارش‌هایی مبنی بر افزایش آزار جنسی زنان عربستانی و خشونت‌های خانوادگی علیه آنان مجلس شورای رژیم سعودی اعلام کرد که در حال بررسی قانون مبارزه با آزار جنسی زنان و خشونت‌های خانوادگی است.

این عضو مجلس شورای سعودی در ادامه افزود: قانون جدید شامل بندها و لایحه‌هایی است که با خشونت‌های خانوادگی و آزار جنسی زنان عربستانی مقابله می‌کند.

فاضل با اشاره به اینکه این قانون 3 سال پیش نیز در مجلس مورد بررسی قرار گرفته بود، گفت: از 3 سال پیش تاکنون این قانون به حال خود رها شده و هیچ اقدامی درباره تصویب آن صورت نگرفته بود .

فاضل تاکید کرد: قانون حمایت از زنان در برابر خشونت‌ها و آزار جنسی شامل بندهایی درباره محاکمه و مجازات افراد اعمال کننده اینگونه اقدامات حتی در محل کار و یا خیابان‌هاست و شامل آزار جنسی کلامی و بدنی یا شدیدتر از آن است.

وی افزود: طرح کلی این قانون اکنون به کمیسیون امور اجتماعی ارائه شده و و به زودی برای بررسی مطرح و پیش‌بینی می‌شود، طی ماه آینده تصویب شود.

در حالی‌که زنان عربستانی با محرومیت‌ها و محدودیت‌های بسیاری برای کار و حتی رفت و آمد در جامعه عربستان وجود دارد، فاضل مدعی شد: کار زنان سعودی موجب افزایش پدیده آزار جنسی در جامعه شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول