اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پاسخ به کلینتون

لاوروف: اسد بخاطر حمایت مردم سوریه هنوز رئیس‌جمهور است نه بخاطر حمایت روسیه

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه در مخالفت با نظر همتای آمریکایی خود تاکید کرد "بشار اسد" بخاطر حمایت روسیه یا چین نیست که همچنان در راس قدرت است، بلکه بخاطر حمایت بخش اعظم مردم سوریه است که هنوز رئیس‌جمهور مانده است.

لاوروف: اسد بخاطر حمایت مردم سوریه هنوز رئیس‌جمهور است نه بخاطر حمایت روسیه

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در پایان نشست وزیران کشورهای عضو «گروه هشت» در واشنگتن در تفسیر سخنان "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا که گفته بود "این تقصیر روسیه است که "بشار اسد" هنوز در سوریه قدرت را در دست دارد"، گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به این دلیل در راس قدرت قرار ندارد که روسیه یا چین خواستار این مسئله هستند، بلکه به این دلیل همچنان رئیس‌جمهور قانونی سوریه محسوب می‌شود که بخش اعظم مردم این کشور از او حمایت می‌کنند.

لاوروف اعلام کرد: روسیه نمی خواهد به اظهارات یک‌جانبه صورت گرفته از سوی مقامات غربی توجه زیادی کند، ولی اگر بخواهیم کشورهایی را برشماریم که از حمایت آمریکا برخوردارند و کشورهای دموکراتیکی محسوب نمی‌شوند، نباید راه چندان دوری برویم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین وظیفه این است که دولت و گروه‌های مخالف در سوریه را بر سر میز مذاکره نشاند و بشار اسد هم قبول کرده است که با مخالفان به گفت‌وگو بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل در سخنانی در آکادمی علوم دریایی شهر «آناپولیس» (ایالت مریلند آمریکا) اعلام کرد که روس‌ها با خودداری از پیوستن به آنها برای اتخاذ تصمیمات سازنده این امکان را به بشار اسد دادند تا همچنان قدرت را در سوریه در اختیار داشته باشد، به خوبی تجهیز نظامی شود و دارای توان نادیده گرفتن درخواست‌های ملت خویش و جامعه بین الملل باشد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول