اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ واکنش وزیر دفاع به استقرار سپر موشکی در خلیج فارس

سردار وحیدی: غربی‌ها با طرح سپر موشکی کشورهای منطقه را وارد بازی مسخره‌ای می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: غربی‌ها با مطرح کردن مباحثی همانند سپر موشکی سعی دارند کشورهای منطقه را وارد بازی مسخره‌ای کنند.

سردار وحیدی: غربی‌ها با طرح سپر موشکی کشورهای منطقه را وارد بازی مسخره‌ای می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی‌ ‌در آیین تجلیل از پرسنل ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش که اخیراً موفق به آزادسازی دو فروند کشتی ایرانی و چینی از دست دزدان دریایی شده بودند، با بیان اینکه این دوره از تاریخ بشر بسیار مهم و در نقطه عطفی قرار گرفته است، اظهار داشت:‌ در یک طرف میدان اراده‌های آهنی متکی به ایمان و در طرفی دیگر کفر با تمام مظاهر و توانش قرار دارد.

وی افزود: در این برهه باید معلوم شود که حرکت جهان به کدام طرف سوق پیدا می‌کند.

وزیر دفاع ادامه داد: نیروهای مسلح به دلیل پاسداری از نظام اسلامی، در این نظام از اهمیتی بالا برخوردارند.

وحیدی با بیان اینکه توجهات ‌روی نیروهای مسلح ایران در این برهه از زمان نیز بیش از پیش متمرکز است، افزود: نیروهای مسلح ایران نه تنها سبب سربلندی ملت ایران و ملت‌های مسلمان منطقه شده‌اند بلکه زمینه‌های سربلندی تمام ملت‌های آزاده را نیز فراهم آورده‌اند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش طی سال‌های اخیر بر ارتقای سطح توانمندی در حوزه عملیاتی نیز به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است، گفت: نیروی دریایی ارتش ایران مرتباً جلوه‌های جدیدی از توانمندی و اقتدار به تماشا می‌گذارد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش زمانی که توانمندی خود را در مقابله با دزدان دریایی نشان داد، دنیا درباره این نیرو اظهار نظرهای متعدد و بی‌شماری کرد.

وحیدی افزود: آزادسازی دو کشتی در هفته‌های اخیر نشان دهنده توانایی‌های متعدد نیروی دریایی ارتش است چرا که در این عملیات نشان داد که این دو عملیات موفق براساس اتکا بر یک سیستم سامان یافته و با هماهنگی بالا انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود:‌ اینکه نیرویی بتواند در فاصله 3 هزار کیلومتری دورتر از مرزهای کشورش عملیات‌ آزادسازی یک فروند کشتی را در اقیانوس به بهترین نحو انجام دهد نشان از ارتقای توان نداجا به ویژه طی سال‌های گذشته دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه اجرای عملیات‌ها در دریا با خشکی تفاوت‌های زیادی دارد و بسیار مشکل‌تر است، ادامه داد: توانمندی‌های کنونی ارتش نشان از آینده درخشان و رو به رشد این نیرو دارد.

وی بیان داشت: توانمندی نیروی دریایی در ارزیابی توانمندی قدرت استراتژیک و دفاعی کشور بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

وحیدی با بیان اینکه ارتقای توانمندی‌ها به ویژه در حوزه تکاوری،‌ شناورهای سطحی و زیرسطحی، هواناوها و هوایی نداجا نیز محسوس و قابل ملاحظه و تقدیر است، گفت: نیروی دریایی در حوزه توانمندی موشکی نیز دارای توانمندی‌های بالایی است به نحوی که توانمندی موشکی در نداجا نهادینه شده است و موشک‌های این نیرو می‌تواند در دوردست‌ها اهداف را نیز مورد هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه این توانمندی‌ها در ساختن آینده کشور بسیار مهم است، اضافه کرد: غربی‌ها با مطرح کردن مباحثی همانند سپر موشکی سعی دارند کشورهای منطقه را وارد بازی مسخره‌ای کنند.

وحیدی با بیان اینکه امنیت مطلوب تنها به دست خود کشورهای منطقه قابل دست‌یابی و تحقق است، افزود: مقابله انحصاری ایران با دزدان دریایی در منطقه خود نشان از این امر دارد و نشان‌دهنده این است که ایران حتی به تنهایی توانایی تأمین امنیت خلیج فارس به کمک کشورهای دیگر را داراست.

وزیر دفاع افزود: اگر نداجا توان مقابله با دزدان دریایی را دارد پس مطمئناً توان مقابله با دزدان واقعی که از فرسنگ‌ها دورتر شناورهای خود را به آب‌های منطقه وارد کرده‌اند را نیز داراست.

وی بیان داشت: باید پرسید که دزدان واقعی چه کسانی هستند؟، دزدان واقعی کسانی هستند که برای گرفتن حیثیت و منابع ملت‌ها حاضرند ملت‌ها را به استثمار درآورده و به آنها زور بگویند.

وحیدی اضافه کرد: دوری نخواهد بود که به همت مردان جمهوری اسلامی، ستمگران از دور حکومت و حاکمیت دنیا خارج شوند.

انتهای پیام/‌ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول